کمپین برای آزادی کارگران زندانی: معلمان زندانی باید آزاد شوند!

جمهوری اسلامی در ایران آزار و اذیت معلمان و فعالان کارگری را تشدید کرده است. دستگیری های دسته جمعی و احکام سنگین زندان برای فعالان کارگری در دو سال گذشته یک رکورد محسوب می شود. از ماه مه تا کنون بیش از ۲۴۰ معلم در سراسر کشور ربوده، بازداشت و زندانی شده اند. از جمله اکنون در زندانی مثل عادل آباد یک بند معلمان وجود دارد. زیر فشار اعتراضات معلمان شماری از آنها آزاد شده اند. اما آزادی آنها مشروط و با وثیقه های سنگین است و هنوز پرونده های تشکیل شده برای آنان باز است.
معلمان بخش فعالی از مردم معترض در ایران هستند. اعتراض آنها به حقوقهای نازل، به فقر و به تبعیضات و اختلاسها و سرکوبگری های حکومت است. معلمان به محرومیت بخش عظیمی از کودکان از تحصیل و افزایش هر روزه شمار کودکان کار اعتراض دارند. یک مطالبه عاجل آنها تحصیل رایگان برای همه کودکان است. “جرم” معلمان اعتراض به این تعدیات است. اسامی معلمینی که در حال حاضر در زندانند عبارتند از: رسول بداقی، اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، ناهید شیرپیشه، ناهید فتحعلیان، زینب همرنگ، معصومه عسکری، هیوا قریشی، امید شاه محمدی، کاوه محمدزاده، پرویز احسنی، مهدی فتحی، هاشم خواستار، جواد لعل محمدی، و محمد حسین سپهری.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی بر آزادی فوری و بدون قید شرط معلمان زندانی، کارگران دربند و همه زندانیان سیاسی تاکید دارد و از همه تشکلهای کارگری و معلمان میخواهد که به این دستگیریها و در زندان نگه داشتن معلمان و کارگران اعتراض کنند.


کمپین برای آزادی کارگران زندانی
Shahla.daneshfar2@gmail.com
۳۰ مرداد۱۴۰۱ ، ۲۱ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …