پروین محمدی ممنوع الملاقات است. او باید فورا آزاد شود!

پروین محمدی نایب رئیس اتحادیه آزاد کارگران ایران و از چهره های سرشناس کارگری در نهم بهمن بازداشت شد و اکنون در زندان اوین بسر میبرد. چند روزیست که از او خبری در دست نیست و بنا بر گزارش منتشر شده در مدیای اجتماعی امروز هجدهم بهمن ماه به خانم مریم محمدی خواهر او که برای ملاقات رفته بود، اجازه دیدار با پروین داده نشده است. به خواهر وی گفته شده است که پروین ممنوع الملاقات است و حتی لباسهایی که برایش برده بودند را قبول نکرده و  پذیرش پول را هم به یکشنبه موکول کرده اند. ندادن اجازه ملاقات به پروین محمدی موجب نگرانی خانواده و دوستان و آشنایان شده است.  قرار بازداشت موقت یکماهه پروین محمدی به استناد اتهامات تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی به وکیل وی اعلام شده است.

دستگیری پروین محمدی و زندانی کردن او از مصادیق آشکار امنیتی کردن مبارزات کارگران و مردم معترض است. جرم پروین محمدی دفاع از حقوق کارگران و تلاش برای یک زندگی انسانی برای همگان است. هم اکنون بسیاری از فعالین کارگری، معلمان معترض و دیگر فعالین سیاسی با همین نوع اتهامات تحت پیگرد و تعقیب قرار دارند و یا در زندان بسر میبرند. امنیتی کردن مبارزات باید خاتمه یابد و تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان در بند و تمامی زندانیان سیاسی فورا لغو شود.

کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات، یک کارزار مهم اتحادیه آزاد کارگران ایران است و پروین محمدی یکی از رهبران این اتحادیه است و نقش برجسته ای در پیشبرد این کارزار داشته است. همچنین یک خواست فوری معلمان پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی فوری معلمان زندانی است. کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات جزو مکمل کارزار علیه شکنجه و زندان است، باید وسیعا به این کارزار ها پیوست. پروین محمدی، جعفر عظیم زاده، اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، بهنام ابراهیم زاده، معلمان در بند و تمامی دیگر زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

Shahla.daneshfar2@gmail.com

http://free-them-now.com

١٨ بهمن ۱۳۹۷، ٧ فوریه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …