کمپین نجات هوشمند علی پور: رسیدگی به پرونده هوشمند علی پور و محمد استاد قادر

فردا پنجشنبه ۹ آبان ۹۸ جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده هوشمند علی پور و محمد استاد قادر در شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود. 
 در شهریورماه ۱۳۹۷ در شعبه دوم بازپرسی و دادسرای عمومی شهر سنندج هوشمند علی پور بهمراه محمد استاد قادر به « اتهام بغی»، «تفهیم اتهام» شده اند. درواقع شاکی خصوصی این دو زندانی سیاسی دستگاه قضایی، اداره اطلاعات سپاه پاسداران و دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی هستند. این را اضافه کنیم که این دو زندانی مرتکب هیچ قتل یا درگیری منجر به زخمی شدن کسی حتی از عوامل جمهوری اسلامی نشده اند و تنها اتهامات وارده به آنان «اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی» می‌باشد.
این دو زندانی سیاسی را طی مراحل وحشیانه ای شکنجه داده‌اند و زیر فشار و تهدید آنان را مجبور به اعتراف و اتهام در رابطه با اقدام علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی نموده‌اند. کلیه این پروسه بدون در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمانی آنان و پابند بودن به حقوق و موازین حقوق بشری بوده و کلیه آن اعترافات درحالی از آنان گرفته شده که از داشتن هرگونه حق وحقوق قانونی و قضائی و حتی وکیل انتخابی محروم بوده‌اند.
امکان دسترسی به تماس و ملاقات با دنیای بیرون از بازداشتگاه از آنان سلب شده و به استناد به این اعترافات نمایشی همراه با شکنجه و بدنبال پخش آن اعترافات اجباری گرفته شده در تلویزیون سیمای جمهوری اسلامی، آنان محکوم به «بغی» و با «اتهام بغی» در دوشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۸  «تفهیم اتهام» شده اند و این یعنی مواجه شدن با خطر اعدام از سوی دستگاه قضایی و مجازات اسلامی که خطر مرگ جان این دو زندانی سیاسی را تهدید می‌کند.
ما همگان را فرامیخوانیم در اعتراض به این همه ظلم و بی عدالتی و تهدید و فشارهایی که روی این دو زندانی سیاسی هوشمند علی پور و محمد استاد قادر صورت گرفته از این دو زندانی حمایت کنید و خواهان آزادی فوری و برچیدن بساط شکنجه و زندان و احکام غیرانسانی اعدام باشید.
هوشمند علی پور و محمد استاد قادر باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند! کمپین نجات هوشمند علی پورچهارشنبه ،۸ آبان ۱۳۹۸، سی‌ام اکتبر ۲۰۱۹ 

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …