کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران: در حمایت از خواستهای به حق و انسانی‌ آتنا دائمی

اين اولين بار نيست كه رژيم کثیف جمهورى اسلامی براى ترساندن، و شكنجه و آزار زندانيان سياسى آنان را با خانواده‌هايشان تهديد می‌کند، آتنا از درون زندان به اين حركت ضدّ انسانی‌ وگروگان گیرانه با دست زدن به اعتصاب غذا اعتراض کرده است. باید براى پايان دادن به ارعاب و شكنجه و آزار زندانيان سياسى و تهدید خانواده‌هایشان از خواسته‌های بحق آتنا دائمى حمایت كنيم.  آتنا دائمی مدافع حقوق بشر زندانی در بند نسوان (زنان) زندان اوین در اعتراض به محکومیت خواهرانش انسیه و هانیه دائمی، که در واقع به منظور تحت فشار گذاشتن روحی و روانی‌ آتنا محکوم شده ‌اند, نهمین  روز اعتصاب غذا را پشت سر گذاشت. خانواده آتنا چند روز گذشته با مراجعه به دادستانی تهران خواستار رسیدگی به وضعیت فرزندشان شده‌اند اما نماینده دادستان  حاجی مرادی «با خونسردی» گفته است کاری نمی‌تواند بکند و به او مربوط نیست. این مرجع قضایی تهدید کرده است که می توانند علیه آتنا دائمی به دلیل اعتصاب غذا، اعلام جرم کنند. آتنا براى دفاع از حق خواهرانش به اعتصاب غذا دست زده است. آتنا خود در این مورد طی نامه‌ای علنی از زندان نوشته است :

“هر از گاهی از گوشه و کنار دنیا می شنویم که تعدادی جنایتکار یا تروریست مردم را به گروگان می گیرند تا به اهدافشان که انتقام گیری یا کسب ثروت است دست یابند اما در ایران برعکس همه جا این مجریان قانون هستند که   مردم، اموالشان و خانواده‌های زندانی سیاسی را به گروگان می گیرند تا در جامعه با ایجاد رعب و وحشت و خفقان به خواسته‌شان که بقای خود است، برسند…در آخرین بخش از نامهٔ وی چنین آمده است:
..تا آخرین ذره وجودم از حق بر حق خواهرانم دفاع خواهم کرد و اجازه نمی دهم دستگاه‌های امنیتی علاوه بر زیر پا گذاشتن قانون خود نوشته‌شان، از خانواده‌هایمان به عنوان ابزار شکنجه روانی و ایجاد فضای خفقان در جامعهه استفاده کنند. حاضرم بمیرم اما برده ظلم نباشم.

مادر آتنا سه‌ روز پیش  در این مورد گفت: شش  روز آتنای من لب به غذا بسته است. آخرین باری که دخترم را دیدم پنج روز پیش بوده است.از حال دخترم بی‌ خبرم و شدیدا نگران. حتا از شنیدن صدای دخترم محروم هستم.شرایط جسمی‌ آتنا مناسب اعتصاب غذا نیست.این بار هم آتنای من هیچ چیزی برای خودش نمی‌خواهد.تنها خواستش تبرئه دو تا خواهرانش هست.هیچ فریادرسی نیست.امیدوارم تا دیر نشده مسئولین از خواب بیدار شوند.

خواسته آتنا حکم برائت خواهرانش است. بیائید صدای حق خواهی‌ آتنا باشیم. میتوان و باید از این خواسته انسانی‌ آتنا تمام قد حمایت نمود.

کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران در حمایت از خواستهای به حق و انسانی‌ آتنا دائمی از همگان دعوت میکند که بهر طریق ممکن به یاری  آتنا و خانواده‌ وی بر خیزند.  با  اعتراضات  خود با همیاری و همبستگی هزاران نفره ما  و همه مردم شرافتمندی که این گونه اجحافات ددمنشانه را  در خانواده‌های خود و در بین دوستان و آشنایان چشیده ‌اند، متحدانه عزم جزم کنیم و یکبار همه با هم اعلام کنیم نه به زندان و نه به اعدام. فراخوان ما به همه سازمانهای سیاسی و مخالف حکومت اسلامی و ایرانیان خارج کشور اینست که از خواست‌های  آتنا حمایت کنید. ما به همهٔ انسانهائی آزاده  اعلام می‌کنیم که  تنها راه نجات عزیزان ما از دست حکومت قاتلین اسلامی، حمایت از زندانیان سیاسی و خواستهای بر حقشان و گسترش دادن به این نوع اعتراضات است! همزمان از همهٔ تشکلات سیاسی، حقوق بشری و تمامی وجدانهای بیدار و مردم عدالت طلب می‌‌خواهیم  که به کمپینهای حمایت از آتنا دائمی بپیوندند.

شنبه، ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۶ برابر با ۱۵-۰۴-۲۰۱۷

مسول کمیتهٔ مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران

سرور کاردار

 

اینرا هم بخوانید

اعتصاب گروههایی از کارگران پروژه ای نفت در عسلویه و تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت گزارشی از اعتصابات بخش هایی از کارگران پروژه ای …