کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری: مدارس اهر تعطیل میشوند

شبکه بهداشت و درمان اهر: مدارس اهر تعطیل میشوند/ مردم میگویند: اینترنت و تلفن هوشمند رایگان برای همه معلمان و دانش آموزان

شبکه بهداشت و درمان اهر طی اطلاعیه ای از افزایش بیماران با علائم تنفسی و گسترش شیوع بیماری مرگبار کرونا  خبر داده است و تعطيلى مدارس را اعلام كرده است.  مدتهاست که مردم و از جمله خانواده های دانش آموزان و معلمان معترض بر تعطیلی مدارس و  آموزش رایگان و فراهم کردن شرایط آن در این ایام کرونایی از جمله قراردادن تبلت و تلفن هوشمند و اینترنت در اختیار همه معلمان و دانش آموزان تاکید کرده اند.  معلمان این مطالبات را در  تجمعات اعتراضی خود در سوم و بیست و دوم مهرماه که در بیش از ۴۵ شهر از جمله در تبریز، اردبیل و جلفا برگزار شد، تاکید کردند.  در همین راستا یک تاکید معلمان در این اعتراضات این بود که همزمان با تعطیلی مدارس و ادامه اموزش از راه دور، دولت موظف است که مدارس را جهت آموزش امن برای دانش آموزان آماده سازی کنند و واکسیناسیون همه معلمان و دانش اموزان بالای ١٢ سال، رعایت پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی و از جمله فاصله گذاری و اختصاص هر نیمکت به یک دانش آموزان و محدود کردن شمار دانش آموزان هر کلاس به ١٦ نفر و  دراختیار گذاشتن ماسک و مواد ضد عفونی در اختیار همه دانش آموزان را از جمله شروط بازگشایی مداری اعلام کرده بودند.

اما حکومت در ادامه سیاست جنایتکارانه خود در قبال کرونا، این بیماری مرگبار، همه تلاشش این بود که اوضاع را عادی جلوه دهد و بدون هیچ نوع تدارکات بطور تدریجی کوشید که مدارس را بازگشایی کند. اما اکنون وضع در شهری مثل  اهر به جایی رسیده است که خودشان اعلام تعطیلی آنرا کرده اند. 

مدارس را تعطیل کرده اند بدون اینکه پاسخگو باشند که آموزش دانش آموزانی که بدلیل فقر خانواده امکان دسترسی به اینترنت و تلفن هوشمند ندارند چه میشود.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری، ضمن محکوم کردن قاطعانه سیاست جنایتکارانه حکومت در قبال بیماری مهلک کرونا،  از خواسته های اعلام شده معلمان و خانواده های دانش آموزان و مردم معترض و آموزش رایگان برای همه و بطور مشخص اجرای فوری آن در این ایام کرونایی تاکید دارد. ما همچنين بر خواستهای فوری زیر به عنوان محور مبارزات همه مردم تاکید ميكنيم.

١- مدارس باید در تمام شهرها تعطیل باشند و آموزش از راه دور اجرایی شود و برای آن  تلفن هوشمند و اینترنت رایگان در اختیار همه معلمان و  دانش آموزان قرار گیرد.

٢- خانواده هایی که بخاطر فقر مجبور به گسیل فرزندانشان به کار میشوند باید از حقوق پایه ماهانه در حدی از تامین زندگی قابل قبول برخوردار شوند. درمان و تحصیل باید برای همگان رایگان باشد.

٣- همزمان با آموزش از طرق مجازی و راه دور همانطور که معلمان تاکید کرده اند، شروط لازم برای بازگشایی مدارس با رعایت کامل پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی و در راس آن واکسیناسیون فوری و رایگان و همگانی انجام گیرد.

در راستای این مطالبات کمیته آذربایجان مردم شهرهای مختلف این استان بویژه خانواده های دانش آموزان  را به حمایت از مبارزات و خواستهای معلمان فرامیخواند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری

٢٦ اکتبر ٢٠٢١، ٤ آبان ١٤٠٠٠

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …