کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری:سرکوب اعتراض زنان زندانی در زندان مرکزی ارومیه بشدت محکوم است

براساس اخبار و گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی، روز جمعه ۱۲ آذر زندانیان  بند زنان در زندان ارومیه در مقابل تلاش های مسئولان زندان برای شرکت اجباری زندانیان در کلاس های قرآن مقاومت کرده و دست به اعتراض زده اند.

در واکنش به این اعتراض زندانیان، سهرابی رئیس جدید این زندان، به بهانه عدم شرکت زندانیان در کلاس‌های قرآن، ساعت‌ هواخوری و تعداد تماس‌ها و تردد زندانیان به بندهای دیگر را به ‌شدت محدود کرده است.

در اعتراض به این محدویت های جدید، زنان زندانی به نشانه اعتراض و مخالفتشان پتوهای موجود در این بند را آتش زدند. بدنبال این اعتراض، نیروهای امنیتی به زنان حمله ورشده و آن ها را مورد  ضرب و شتم قرار داده اند.

در اقدامی دیگر مسئولان  زندان زنان معترض را مجبور کرده‌اند که به‌ صورت کتبی تعهد بدهند که دیگر در هیچ اعتراضی شرکت نخواهند کرد. بند زنان زندان اورمیه چهار اتاق دارد با  ۱۴۴ تخت، اما بیش از ۳۳۰ زندانی در این چهار اتاق نگهداری می‌شوند.

تلاش ها و تقلاهای رژیم  برای تحمیل کلاس های قرآن و اقدامات محدود کننده دیگر برای زندانیان، نقض حقوق ابتدایی زندانیان است. حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به اعتراض زنان زندانی بشدت محکوم است. برخورداری زندانیان از امکانات زیستی  و هواخوری و… حق مسلم هر زندانی است.

جمهوری اسلامی حکومت زندان، اعدام و شکنجه است. حکومت آدمکشان هزاران نفر را در سراسر کشور به بهانه های مخالفت با کل نظام دستگیر و به زندان انداخته است. حكومت اسلامى صلاحيت رسيدگى به هيچگونه جرم و خلاف اجتماعى را هم  ندارد. زندان حربه سرکوب، و نشانه ترس و وحشت از مردم و اعتراضاتشان برعلیه رژیم است. حمایت از اعتراضات همه زندانيان  و خواست آزادی آنها یک مطالبه عمومی مردم است. برای پایان دادن به زندان، اعدام و… در قدم اول باید جمهوری اسالمی رابه زیر کشید.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ آذر ١٤٠٠، ٤ دسامبر ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …