کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران:اعتراض کارگران کارخانه سبلان به تعویق پرداخت دستمزدها و به دزدی ها

روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه جمعی از کارگران کارخانه سبلان واقع در اردبیل اعتراض به تعویق  پرداخت سه ماه مزد و حق بیمه،  پرداخت حقوقهای نجومی به تعدادی از مقامات حکومتی تحت عنوان مشاورین و هیات مدیره و ایجاد آلاچیق های جذب گردشگری و رستوران در محوطه شرکت و تبدیل محل کارخانه به مکانی برای دزدی ها و چپاولگریهای مسئولین شرکت مقابل استانداری اردبیل تجمع کردند.  جالب اینجاست که مدیر سبلان پارچه برای گسترش چپاولگری هایش خواستار ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات شده است. کارگران خشمگین از این وضعیت در اعتراض و مبارزه بسر میبرند.

کمیته آذربایجان ضمن اعلام حمایت از اعتراضات کارگران سبلان بر نقش و دخالت فعال خانواده ها در این اعتراضات تاکید دارد. تجربیات کارگران نیشکر هفت تپه الگوی خوبی از مبارزات متحد شورایی بدست داده است. اتکاء به مجمع عمومی قدمی مهم برای پیشبرد متحدانه و قدرتمند این مبارزات است.

بنا برگزارشات رسانه های حکومتی قرار است رئیسى، آیت الله قاتل، فردا جمعه ۳۰ مهرماه  به استان اردبیل سفر کند. تبدیل حضور رئیسی به صحنه اعتراضات یک فرصت مهم برای کارگران معترض کارخانه سبلان و خانواده هایشان  و دیگر مراکز کارگری و  مردم معترض در این شهر است. باید وسیعا به تدارک آن رفت.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

۲۹ مهر ۱۴۰۰ ، ۲۱ اکتبر  ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …