کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران:یک هزار و ۷۵۳ کارگر شهرداری تبریز خواستار قراردادهای مستقیم و دائمی شدند!

در هفته های اخیر کارگران شرکتی بخش خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز برای چند مین بار در مناطق مختلف شهرداری تبریز اعتراض کرده و خواستار تبدیل وضعیت قراردادهای خود از پیمانکاری به قرارداد مستقیم  و حذف پیمانکارشدند.

بنا بر خبرها حدود یک هزار و ۷۵۳ نفر از نیروهای کار خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز با قراردادهای موقت و از طریق پیمانکاران مشعول به کار بوده و از امنیت شغلی برخوردار نیستند. این کارگران در ۱۰ منطقه شهر تبریز تحت مسئولیت ۲۷ پیمانکار طرف قرارداد با شهرداری مشغول به کارند و هر لحظه خطر اخراج و لغو قرار دادها از طرف شرکت های پیمانکاری آنها را تهدید میکند.

 در اعتراض به این وضعیت کارگران شهرداری بارها تجمع و اعتراض کرده و هیچ پاسخی نگرفته اند. زیر فشار اعتراضات دائمی کارگران شهرداری به قراردادهای موقت شهرداری تبریز مدعی شده  است که در طول چند سال گذشته موضوع تبدیل قراردادهای کاری کارگران با وزارت کشور در حال اجرا بوده  است  و وزات کشور اواخر سال ١٣٩٩ حکم تبدیل قرارداد ٣٠٠ کارگر را صادر کرده است. در مقابل کارگران شهرداری بر تداوم اعتراضات خود تاکید کرده و خواستار تبدیل قراردادهای همه  کارگران به قرارداد مستقیم و دائم  با شهرداری بدون واسطه پیمانکار هستند. در طول این مدت کسی عملا جوابگوی کارگران نیست و مرتبا آنها را سر میدوانند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت از اعتراضات و مطالبات برحق کارگران شهرداری تبریز بر اتحاد مبارزاتی این کارگران و اتکای آنها به مجمع عمومی به محل تصمیم گیری جمعی و تداوم قدرتمند مبارزات شان تاکید دارد.  

قراردادهای پیمانی و نداشتن امنیت شغلی، تعویق پرداخت و سطح نازل آن دو موضوع محوری اعتراضات کارگران شهرداری در سطح سراسری است. اعتراضات گسترده در میان کارگران شهرداری در شهرهای مختلف بستر مناسبی برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در میان این کارگرن است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

٢٣ اسفند ١٤٠٠، ١٤ مارس ٢٠٢٢

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …