کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری: محیط ناامن کار در کوره پزخانه ها و سوختن چهار زن و کودک در وایقان!

بنا به اخبار درج شده در رسانه های داخلی، در اثر سانحه انفجار کپسول گاز پیک نیک و اتش سوزی  در یکی از اتاقهای کارگری در کوره پزخانه وایقان، از توابع شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی، یک زن و سه کودک در اتش سوختند. . شهلا ۳۲ ساله، سوزان ۱۵ساله و فاطمه و سارا هر دو ۱۰ ساله قربانیان این سانحه دلخراش هستند که از اطراف شهر مهاباد برای امرار معاش به این کوره پزخانه آمده بودند.   سوزان عمری سه روز قبل بدلیل شدت سوختگی فوت کرد و حال شهلا وخیم گزارش شده است. اینها قربانیان محیط ناامن کار در کوره پزخانه های ایران هستند.

شدت استثمار کودکان و زنان در این عرصه از سیستم سرمایه داری اسلامی ایران، بشدت بالاست و اکثریت قریب باتفاق گارگران را زنان و کودکان تشکیل میدهند.

 

کارگران کوره پزخانه های اذربایجان!

به ناامنی محیطهای کار خود اعتراض کنید. قرار نیست ما کارگران و کودکان مان قربانیان خاموش این زندگی جهنمی باشیم.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن  تسلیت به خانواده سوزان عمری و همدردی با مصدومین این سانحه و خانواده هایشان، از آنان و کارگران سایر محیطهای کار و مردم  میخواهد که با اعتراض به صاحب این کوره پزخانه، از او بخواهند که کلیه  خسارات جانی و مالی به قربانیان این سانحه  و خانواده هایشان را باید پرداخت نماید. تامین محیط امن کار و پرداخت بیمه به بازماندگان این حادثه ابتدائی ترین حق این کارگران است.

 

 

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

8 ام سپتامبر 2017 برابر با 17 شهریور 1396

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …