کمیته آزادی زندانیان سیاسی: مارال نصیری صدای زندانیان سیاسی و انقلاب «زن،زندگی،آزادی» شد!

مارال نصیری، بازیگر سینما و مقیم سوئد، هنرپیشه‌ای که در زندان بدنیا آمده برنده جایزه سوسک طلایی (Guld Bagge)، برای بازی در فیلم «دشمن» را دریافت کرد.

مارال نصیری از بين چهار كانديد بهترين هنرپيشه زن نقش اول، جايزه بهترين هنرپيشه زن نقش اول را دريافت كرد. وی که در این مراسم نام ٧١ زندانی زن ایرانی را بر روی بدن خود نوشته بود، جایزه خودش را به تمام زندانیان سیاسی که مبارزه می‌کنند تقدیم کرد
او در سخنانش گفت:
“می‌خواهم یادآوری كنم که اکنون نسلی در ایران در برابر یکی از وحشی‌ترین رژیم‌های جهان مقاومت می‌کند، مقاومتی که در آینده درکتاب های تاریخ خواهیم خواند.”

کمیته آزادی زندانیان سیاسی ضمن قدردانی ویژه و استقبال از اقدام بسیار انسانی، ارزشمند و تاثیر گذار مارال نصیری، تسخیر جایزه سوسک طلایی را به وی، زندانیان سیاسی و خانواده هایشان صمیمانه شادباش میگوید و این اقدام جسورانه مارال نصیری را اقدامی بسیار تاثیر گذار در راستای جلب توجه میلیونها نفر در جامعه سوئد و در جهان، یکبار دیگر به مسئله زندانیان سیاسی و خانواده هایشان میداند و همه هنرمندان را به انجام اقداماتی اینگونه فرا میخواند. اهدای این جایزه به هنرمندی که صدای زندانیان سیاسی میشود قدم مهم دیگری در پیروزی «انقلاب زن، زندگی، آزادی» است.

مردم مبارز در کف خیابان‌ها علیه حجاب اجباری و ‌‌قوانین زن ستیز ، رژیم اسلامی را درمانده و به استیصال کشانده اند، زنان زندانی در زندان علیه اعدام‌ها با شعار مرگ برجمهوری اسلامی از مقامهای قضائی حکومت استقبال می‌کنند ‌و‌ هنرمند جامعه با نوشتن نام زنان زندانی سیاسی در فستیوال فیلم حاضر می‌شود و صدای آنان میشود .
این قدرت انقلاب زن زندگی آزادی است که به وضوح نقش مهم و ‌‌اساسی زنان را در پیشبرد جنبش انقلابی نه تنها در ایران که در سرتاسر جهان به همگان نشان داد و یک‌انقلاب زنانه را رقم میزند که در تاریخ مبارزات انسان‌ها خواهد ماند.

کمیته آزادی زندانیان سیاسی
۱۶ ژانویه ۲۰۲۴
۲۶ دیماه ۱۴٠۲

اینرا هم بخوانید

کلانتری: هیچ یک از سدهای کشور مجوز زیست محیطی ندارند

 عیسی کلانتری رئیس سابق سازمان محیط زیست حکومت میگوید: هیچ کدام از سدهای کشور مجوز …