اسماعیل بخشی و سپیده قُلیان و علی نجاتی باید فورا آزاد شوند!

یک روز پس از نمایش فیلم “طراحی سوخته” از تلویزیون جمهوری اسلامی، اسماعیل بخشی و سپیده قُلیان هر دو مجددا دستگیر شدند.

بنا به اظهارات پدر سپیده قُلیان صبح روز ۳۰ دی مامورین امنیتی با خشونت تمام به خانه آنها را ریختند و با ضرب و شتم اعضای خانواده، سپیده و برادر او را با خود بردند.در یورش نیروهای امنیتی رژیم  دندانهای برادر سپیده شکسته و صورت او خونین می شود. مامورین رژیم تهدید می کنند که سپیده را خواهند کشت.  سپیده قلیان پس از پخش فیلم “طراحی سوخته” که اعترافات اجباری او و اسماعیل بخشی، رهبرکارگری را پخش کرده بود، در توییتر خود نوشت که تصاویر پخش شده از او گواه دیگری بر شکنجه‌اش در طول بازداشت است و عنوان کرد که خواهان علنی برگزار شدن دادگاه خود است.

همچنین سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه با انتشار خبری اعلام داشت که اسماعیل بخشی نماینده محبوب کارگران نیشکر هفت تپه نیز دستگیر شده است. بنا به این خبرتعداد زیادی از نیروی مسلح همراه با چهار ماشین پاترول به خانه اسماعیل بخشی همجوم برده و او را باز داشت کرده اند. هویت افراد مسلح تا ارسال این‌خبر نا مشخص اعلام شده است.
جمهوری اسلامی در تقلا برای زنده ماندنش به همه چیز چنگ می اندازد تا به حیات ننگین خود ادامه دهد.  به نظر می رسد که پس از به سنگ خوردن تیر نمایش فیلم “طراحی سوخته”، جمهوری اسلامی بشدت سراسیمه شده است و به دستگیری مجدد کسانی پرداخته است که جرمی جز دفاع از کارگران مرتکب نشده اند و به شکنجه خود در زندانهای جمهوری اسلامی اعتراض داشته اند.

کمیته بین المللی علیه اعدام خواهان آزادی فوری اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی است و همگان را دعوت می کند با برپایی تجمعات اعتراضی و یا هر طریق ممکن  دیگر برای آزادی این سه فعال اجتماعی تلاش کنند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۳۰ دی ۱۳۹۷- ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …