کمیته بین المللی علیه اعدام:بازداشت و شکنجه دو فعال سیاسی در کردستان را شدیدا محکوم می کنیم!

روز جمعه ۱۲ مرداد ۹۷ دو تن از اعضای حزب پارت آزاد کردستان (پاک) به نام‌های هوشمند علی‌پور، اهل سردشت و محمد استاد قادر، اهل سقز از سوی نیروهای جمهوری اسلامی دستگیر شدند. در جریان این دستگیری محمد استاد قادر با گلوله زخمی شد و  این فعالین سیاسی هر دو مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفتند.

 

بنا به اطلاعیه ای که خانواده علی پور منتشر کرده است، این دوتن به جای نامعلومی منتقل شده اند و کسی از سرنوشت دقیق آنها خبر ندارد. هر دو زندانی زیر شکنجه  وادار به  اعترافات اجباری شده اند  و جمهوری اسلامی در بخش اخبار شبانگاهی ٢٠:٣٠ مورخ ۱۶ مردادماه ۹۷ اعترافات این دو تن از اعضای حزب پاک را منتشر کرده است.

 

هه ژار علیپور برادر هوشمند علیپور در اطلاعیه ای بنا به منابع موثق اعلام کرده است که برادرش به شدیدترین وجه ممکن مورد شکنجه قرار گرفته است.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام این رفتار جنایتکارانه جمهوری اسلامی در برخورد به فعالین سیاسی را شدیدا محکوم می کند. جمهوری اسلامی باید فورا به شکنجه دستگیر شدگان و گرفتن اقرار اجباری از آنها خاتمه دهد. حتی بنا به قوانین بین المللی رفتار با اسیران جنگی نیز باید مطابق با موازین انسانی صورت گیرد.

 

 از نظر ما این حق طبیعی خانواده های دستگیر شدگان است که فورا از محل بازداشت این دو زندانی اطلاع یابند و امکان دیدار فوری با عزیزانشان فراهم شود تا بتوانند وکلای مناسبی برای دفاع از دستگیرشدگان اختیار کنند.

 

بطور قطع بکارگیری هر گونه خشونت و شکنجه علیه این دو زندانی با اعتراض جهانیان و رسوایی بیشتر برای جمهوری اسلامی همراه خواهد بود.

کمیته بین المللی علیه اعدام خواهان آزادی بی قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی است و از همه می خواهد برای نجات جان هوشمند علی‌پور و محمد استاد قادر تلاش کنند.

 

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۰ مرداد ۱۳۹۷- ۱۱ اوت ۲۰۱۸

2 Anhänge

اینرا هم بخوانید

اعتراضات کارگران پروژه ای پیمانی نفت گسترده تر میشود.افزایش دستمزدها فوری

دور جدیدی از اعتراضات کارگران پروژه ای نفت بر سر خواست افزایش دستمزدها آغاز شده …