با تمام قوا برای آزادی دستگیر شدگان تلاش کنیم!

بدنبال اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی که از آخرین ساعات روز جمعه ۲۴ آبان پس از گران شدن بنزین آغاز شد، رژیم جنایتکار اسلامی تعداد زیادی از مردم معترض را کشته و زخمی کرده و اقدام به دستگیری فله ای معترضین نموده است. تعداد دستگیر شدگان چنان زیاد است که، بنا به برخی گزارشات، جمهوری اسلامی از مدارس برای نگهداری دستگیر شدگان استفاده کرده است.

مقامات ریز و درشت حکومت تهدید می کنند که هم بازداشتها را ادامه خواهند داد و هم مجازاتهای سنگینی در انتظار بازداشت شدگان خواهد بود. این تهدیدات و اقدامات سرکوبگرانه جمهوری اسلامی باید جواب دندان شکنی از مردم بگیرد. کمیته بین المللی علیه اعدام مردم را فرا می خواند که برای آزادی دستگیر شدگان بهمراه خانواده های این عزیزان در مقابل درب زندانها و مراجع قضایی جمهوری اسلامی دست به اعتراض بزنند و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیر شدگان شوند. گزارشات دریافتی حاکی از آن است که مردم در محلات بطور شبانه به اعتراضات ادامه می دهند. یک راه دیگر برای آزادی دستگیر شدگان این است که مردم در محلات مختلف شهرها با رفتن بر روی بام خانه ها فریاد “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” را طنین انداز کنند. مردم معترض باید شب و روز این حکومت جانی را تحت فشار خود قرار دهند. بیاد عزیزانی که در اعتراضات اخیر با گلوله های نیروهای سرکوبگر رژیم جان باختند، باید مراسم علنی برگزار کرد و این مراسم را به صحنه نمایش ادامه اعتراض به جمهوری اسلامی تبدیل نمود. جا دارد که در همه محلات با افروختن شمع و سر زدن به خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند نفرت و بیزاری خود را از جمهوری اسلامی ابراز داریم. جمهوری اسلامی تلاش می کند که از برگزاری مراسم بزرگداشت جانباختگان توسط خانواده های این عزیزان جلوگیری کند. این تلاش جمهوری اسلامی را باید تماما به شکست کشاند.

 کمیته بین المللی علیه اعدام در همانحال همه مردم آزادیخواده در خارج کشور را فرامی خواند که با ادامه برگزاری گردهمایی های حمایتی از مردم ایران توجه ویژه ای بر آزادی فوری دستگیر شدگان داشته باشند. با بسیج افکار عمومی و با ارسال نامه به نهادهای بین المللی و دولتهایی غربی باید از آنها خواست که جمهوری اسلامی را  برای آزادی فوری کلیه بازداشت شدگان شدیدا تحت فشار قرار دهند. ما خواهان این هستیم که دولتهای غربی در یک اقدام مشترک به نشانه اعتراض به سرکوب و کشتن و دستگیری مردم معترض در ایران سفرای خود را از تهران فرا خوانند و روابط دیلماتیک خود را با جمهوری اسلامی را قطع کنند. این حداقل کاریست که از دولتهای غربی انتظار می رود و باید با اعمال فشار به این دولتها آن را عملی کرد.

اعتراض و شورش حق مردمی است که چهل سال حکومکت اسلامی حقوق اساسی آنها را پایمال کرده است. “امنیتی” که قرار است منافع حاکمین دزد و مفتخور و مشتی اقلیت ستمکار و استثمارگر را تامین کند پشیزی برای مردم ارزش  ندارد و مردم حق دارند  بساط مفتخوری و دزدسالاری حکومت را مورد تعرض قرار دهند. دستگیر شدگان اعتراضات روزهای گذشته همه باید بدون قید و شرط آزاد شوند. قاتلین مردم باید معرفی و محاکمه و مجازات شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۴ نوامبر ۲۰۱۹- ۳ آذر ۱۳۹۸

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …