کمیته بین المللی علیه اعدام: اعتراض برای نجات پنج معترض دیماه ۹۶ ادامه دارد, چهار نفر از آنها با خانواده خود ملاقات کردند

طبق اخبار دریافتی علیرغم تهدید حکومت مبنی بر اعدام ۵ تن از معترضین دیماه ۹۶ در صبحگاه پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۹ اجرای احکام اعدام عملی نشده است. اعتراضات خانواده ها و گروههای دیگری از مردم در طول نیمه شب گذشته در مقابل دادگستری اصفهان ادامه داشته است. نیروهای رژیم چند بار آنها را متفرق کرده اند ولی خانواده ها و مردم دوباره دست به اجتماع زده اند.نیروهای رژیم با استفاده از گاز اشک آور و تیرانداز هوایی سعی در متفرق کردن اجتماع کنند گان داشتند. پایداری خانواده ها و مردم باعث شد که رژیم اعدامها را به عقب بیاندازد.
بنا به اخبار دریافتی چهار تن از معترضین زندانی موفق شده اند با خانواده های خود دیدار داشته باشند. به خانواده یکی دیگر اجازه ملاقات داده نشده است. گفته اند “شما زیاد شلوغ کرده اید”. معترضین زندانی برای خانواده ها تعریف کرده اند که عوامل حکومتی به آنها گفته اند که صبح روز جمعه ۱۰ مرداد آنها را اعدام خواهند کرد. گفته شده است که عباس محمدی، یکی از این معترضین زندانی، دچار سکته و بنا به یک روایت دیگر دچار حمله عصبی شدید شده است. به او دوز بالایی از آرامبخش داده اند. خانواده ها تهدید کرده اند اگر حکومت بخواهد حکم اعدام را اجرا کند دست به خودسوزی خواهند زد. حکومت به دلیل حضور خانواده ها در مقابل دادگستری جو را بشدت امنیتی کرده است تا در همانحال از به خیابان آمدن بیشتر مردم در اعتراض به اعدام جلوگیری کند. خانواده ها بشدت تحت فشار هستند تا در مورد عزیزانشان اطلاع رسانی نکنند. موضوعی که طبعا نباید به آن تن داد. در همانحال در شبکه های اجتماعی مردمی زیادی نسبت به خطر اعدام این جوانان اعتراض خود را نشان داده اند. هشتگ#لغوفوریاعدام به یک ترند رایج تبدیل شده است.
مبارزه باید تا لغو احکام اعدام معترضین و آزادی آنها ادامه پیدا کند. به نمایش اعتراض خود در شبکه های اجتماعی با قدرت بیشتری ادامه دهید. خانواده های این عزیزان را همراهی کنید. در نقاط مختلف شهر برای نجات معترضین محکوم به اعدام به اعتراضات خیابانی دست بزنید. به گفتمان اعتصاب بعنوان ابزاری که می تواند رژیم را به عقب نشینی مجبور کند دامن بزنید. برای خنثی کردن ابزار سرکوب و اعدام جمهوری همه ما باید درگیر شویم و مثل یک تن واحد عمل کنیم. اگر چنین عمل کنیم جمهوری اسلامی چاره ای جز تسلیم شدن در مقابل ما نخواهد داشت. همگی به نجات جان معترضین زندانی برخیزیم.


کمیته بین المللی علیه اعدام
۹ مرداد ۱۳۹۹- ۳۰ژوئیه۲۰۲۰
تلفن تماس
هرمز رها: 0046737896505
حسن صالحی: 0046703171102
تماس از طریق تلگرام:
@ICAE_Tamas
@hormozraha

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …