کمیته بین المللی علیه اعدام: بسیج عمومی علیه اعدامها در ایران!

همزمان با گسترش اعدامها توسط رژیم جنایتکار اسلامی ، مردم معترض به برای متوقف کردن ماشین آدمکشی جمهوری اسلامی بسیج می شوند.

ده تشکل فعال در بین دادخواهان، زنان، بازنشستگان، کارگران نفت، پرستاران و دیگر بخش های کارگری در ایران طی بیانیه ای که در ۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ منتشر شده است، عزم قاطع خود در مبارزه علیه اعدام ها و سرکوبگری جمهوری اسلامی را اعلام کرده‌اند. در این بیانیه از جمله آمده است:

“بکارگیری طناب دار این ابزار قتل عمد دولتی، سیاستی کثیف و خطرناک است که هدف مستقیمش مرعوب کردن ما مردم است. باید با قدرت اتحاد سراسری مبارزاتی مان جلوی حرکت این ماشین سرکوب و جنایت را بگیریم.
ما امضا کنندگان این بیانیه در کنار خانواده های دادخواه اعدام شدگان و جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی بر توقف فوری اعدام ها تاکید داریم”.

همچنین سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مخالفت قاطع خود را با مجازات اعدام اعلام داشته و خواهان متوقف شدن بدون قید و شرط اعدام زندانیان سیاسی و عمومی شده است.

ار سوی دیگر دهها سازمان و تشکل و فعال سیاسی با اعلام یک کارزار جهانی، ۱۳ تا ۲۰ ژانویه (۲۳ تا ۳۰ دی ماه) را بعنوان هفته جهانی علیه اعدام ها در ایران اعلام کرده اند. در فراخوان این کارزار که کمیته بین المللی علیه اعدام یکی از امضاکنندگان آن است چنین آمده است :

“ما امضاء کنندگان این فراخوان تصمیم گرفته ایم که از روز ۱۳ ژانویه تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۴ به مدت یک هفته در نقاط مختلف جهان برنامه‌ های مختلفی را اعم از تظاهرات و نمایش خیابانی تا ملاقات با دولت ها و احزاب و سازمانهای بین المللی جهت اعمال فشار بر جمهوری اسلامی تا تماس با اتحادیه ها و سازمانهای مترقی و ابتکاراتی برای جلب افکار عمومی با اعتراضات مردم ایران علیه اعدامها و دستگاه آدم کشی جمهوری اسلامی برگزار کنیم.”

کمیته بین المللی علیه اعدام از همه این اقدامات علیه حکومت اعدام جمهوری اسلامی قویا پشتیبانی می کند و به سهم خود تلاش خواهد کرد که اعتراضات علیه اعدام هر چه قوی تر و متحدانه تر به پیش برده شود. مبارزه علیه اعدام عرصه بسیار مهمی برای خنثی کردن سلاح سرکوب جمهوری اسلامی و هموار کردن پیروزی مردم بر این حکومت ستمگر و سرکوبگر است. جمهوری اسلامی باید بداند که توسل جستن به اعدام و آدمکشی نه فقط کمکی به بقای عمر ننگین این حکومت نخواهد کرد بلکه اعتراضات بیشتری را علیه رژیم دامن خواهد زد.

اعدامها در ایران باید فورا متوقف شود. مجازات اعدام باید از قوانین کیفری حذف شود و همه احکام اعدام باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی لغو شوند و کلیه زندانیان سیاسی- عقیدتی و همه معترضین دستگیر شده باید فورا آزاد شوند.

کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۷ دی ۱۴۰۲- ۷ ژانویه ۲۰۲۴

اینرا هم بخوانید

وکیل بین‌المللی توماج صالحی: تنها راه نجات جان توماج فشار جامعه جهانی است

در ادامه حمایت‌های جهانی از توماج صالحی، خواننده معترض ایرانی محکوم به اعدام، تیمی از …