کمیته بین المللی علیه اعدام: جمهوری اسلامی محمد حسن رضایی را اعدام کرد

محمد حسن رضایی که متهم به انجام قتلی در سن ۱۶ سالگی شده بود صبح امروز پنجشنبه ۱۱ دیماه ۱۳۹۹ توسط ماشین جنایت و آدمکشی جمهوری اسلامی در زندان رشت اعدام شد.
محمد حسن رضایی در سال ۱۳۸۶، هنگامی که ۱۶ سال سن داشت، در ارتباط با مرگ یک مرد با ضربات چاقو در جریان یک دعوای گروهی دستگیر شد. روند قضایی منتهی به محکومیت وی به شدت ناعادلانه بود.عوامل جمهوری اسلامی او را با وجود سن کمش در حبس انفرادی طولانی مدت، بدون دسترسی به خانواده و وکیل، نگه داشتند. آنها بارها او را شکنجه کردند تا علیه خود «اعتراف» کند، از جمله از طریق ضرب و جرح با چوب، مشت و لگد، و شلاق با شلنگ. در سال ۱۳۸۷، دادگاه بدوی با اتکا به «اعترافات» اجباری‌ محمد حسن رضایی او را به جرم قتل محکوم به اعدام كرد. این در حالی بود که او در دادگاه «اعترافات» خود را پس گرفته و گفته بود كه آن‌ها را تحت شكنجه بیان کرده است.
کمیته بین المللی علیه اعدام ضمن محکوم کردن این جنایت تازه جمهوری اسلامی همگان را فرا می خواند که اعتراضات خود علیه رژیم اعدام جمهوری اسلامی را گسترش دهند.
اعدام افرادی که در سنین کودکی به جرمی متهم شده اند در ضدیت با همه پیمان نامه های بین المللی است که جمهوری اسلامی نیز امضا کرده است. جمهوری اسلامی در انظار مردم دنیا به جلاد کودکان‌ مشهور است و خود این دلیل دیگری است که این رژیم باید با بایکوت جهانی روبرو شود.
اعدام قتل عمد دولتی است و این مجازات ضد انسانی باید برچیده شود.
?برای تماس و همکاری با ما و ارسال خبر و گزارش به این آدرسها تماس بگیرید:
+46737896505
@ICAE_Tamas
@hormozraha

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …