کمیته بین المللی علیه اعدام: درباره سرنوشت فعال مدنی آرش مهین جعفرآبادی

بنا به خبری که دریافت کرده ایم فعال مدنی آرش مهین جعفرآبادی که در خردادماه سال ۹۷ دستگیر شد، در دادگاه تجدید نظر به سه سال و ده ماه حبس محکوم شده است.

آرش مدنی که از جمله طرفداران برگزاری رفرندام آزاد در ایران برای تعیین نظام بوده است، در خردادماه سال جاری و در محدوده خیابان فرامرز عباسی و جانباز در مشهد دستگیر شد. جمهوری اسلامی در ابتدا بازداشت این فعال مدنی را مخفی نگه داشت. وی را در زندان تحت فشار و مورد بازجویی قرار داد و بعد از شش ماه برای او یک دادگاه فرمایشی برگزار کرد. در این دادگاه، آرش مهین جعفرآبادی بنا به اتهامات واهی و ساختگی  به ۱۶ سال حبس محکوم شد. وکیل وی نسبت به این حکم دادگاه اعتراض کرد و بنا به خبر دریافتی حکم محکومیت وی در دادگاه تجدید نظر به سه سال و ده ماه تغییر یافت.

جمهوری اسلامی مبارزان و فعالین مدنی را تحت عنوان جرائمی که در واقع جرم نیستند و بخشی از حقوق پایه ای انسانها در کشورهای پیشرفته هستند، بازداشت و زندانی می کند تا حاکمیت ننگین خود را سرپا نگه دارد.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام خواهان آزادی فوری آرش مهین جعفرآبادی و کلیه زندانیان سیاسی است. ما همه را فرامی خوانیم که در صفوف متحد و یکپارچه در مقابل قلدرمنشی جمهوری اسلامی بایستند و با دفاع از حقوق پایه ای خود این رژیم جنایتکار را پس بزنند. آزادی و آزادی عقیده و بیان و مشارکت در فعالیت سیاسی حقوق مسلم مردم ایران است و هیچکس نباید اجازه یابد که این حقوق پایه ای را نقض کند. نظام سرکوبگر جمهوری اسلامی باید با قدرت مردم در هم پیچیده شود و آزادی و عدالت باید در کشور مستقر شود.

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

۲۳آذر ۱۳۹۷- ۱۴ دسامبر ۲۰۱۸

 

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …