کمیته بین المللی علیه اعدام: میلاد عظیمی با کمک های مردم از مرگ حتمی نجات یافت!

کمیته بین المللی علیه اعدام با مسرت تمام اعلام می کند که میلاد عظیمی با کمک بی دریغ شما مردم از اعدام نجات یافت.

 میلاد عظیمی در سن ۱۶ سالگی متهم به قتل فردی در یک نزاع شده بود. او در سال ۹۲ دستگیر شد و در سال ۹۴ زمانی که به سن ۱۸ سالگی رسیده بود از سوی دادگاه محکوم به اعدام شد. 

خانواده مقتول پذیرفت که در عوض پرداخت مبلغ ۵۵۰ تومان بعنوان دیه حاضر به بخشش میلاد است. خانواده میلاد عظیمی در این رابطه از مردم کمک خواستند و نهایتا این مبلغ با همیاری مردم جمع آوری شد. سپس خانواده مقتول رضایت داد و میلاد از مرگ نجات پیدا کرد. انتظار می رود که میلاد به زودی از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شود.  

کمیته بین المللی علیه اعدام به سهم خود تلاش کرد که با انتشار ویدئو پدر و مادر میلاد که در آن از مردم در خواست کمک کرده بودند، از اعدام میلاد عظیمی جلوگیری کند. کمک های بی دریغ شما مردم اکنون میلاد را نجات داده است و ما دست همه شما را به گرمی می فشاریم.

ما مخالف اعدام هستیم. ما معتقدیم که مرگ یک جوان را نمی توان با قتل یک جوان دیگر جبران کرد. نه فقظ به این خاطر که جوان مقتول دوباره زنده نخواهد شد بلکه به این خاطر که اینبار جنایت از سوی دولت و دستگاه قضایی ادامه پیدا می کند. اعدام قتل عمد دولتی است و جمهوری اسلامی به بهانه های متفاوت می خواهد بساط اعدام و آدمکشی را برای حفظ حاکمیت ننگینشنگه دارد. افزون بر این جمهوری اسلامی با قوانین قرون وسطایی قصاص تلاش می کند که خانواده های مقتولین را در این جنایت سازمان یافته دولتی سهیم کند. ما خواهان لغو مجازات اعدام از قوانین کشور و همه قوانین ارتجاعی قصاص هستیم.

 

 کمیته بین المللی علیه اعدام

۱۵آذر ۱۳۹۷- ۶ دسامبر ۲۰۱۸

لینک پیام صوتی تشکر آمیز میلاد عظیمی از زندان دیزل آباد کرمانشاه بعد از نجات از اعدام

https://www.youtube.com/watch?v=oeLfcU4tUXc&feature=youtu.be

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …