کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران:تصویب قوانین ضد پناهندگی توسط پارلمان دانمارک محکوم است!

روز پنجشنبه ۳ ژوئن پارلمان دانمارک لایحه خارجی ستیز اخراج پناهجویان را تصویب کرد. بر اساس  این لایحه، پناهجویانی که به دانمارک وارد می‌شوند به کشورهای غیر اروپائی یا به کشور مبداء انتقال داده می‌شوند (اخراج می‌شوند).

این تصمیم پارلمان دانمارک با اعتراض کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و نهادهای غیردولتی مدافع حقوق پناهجویان روبرو شد.

خارجی ستیزی احزاب راست در پی وخامت بحران اقتصادی در اروپا و بویژه در دانمارک رشد و گسترش بیشتری یافته است. تا آنجا که پارلمان این کشور در پی تسلط چنین احزابی با وقاحت و بی‌شرمی لایحه ضد پناهندگی بازگرداندن پناهندگان را به تصویب می‌رساند.

پناهندگی جرم نیست! حق میلیونها مردم بی پناهی است که در اثر سرکوب سیاسی، جنگ و ناامنی، فقر و فلاکتی که عمدتاً توسط دخالت‌‌های همین دولتهای به ظاهر دمکرات ایجاد شده و ادامه می‌یابد، همهٔ هست و نیست خود را از دست داده‌اند و به قیمت جان و زندگی خود و خانواده هایشان فقط به امید رسیدن به مکانی امن تمامی خطرات را بجان می‌خرند. با ورودشان به خاک اروپا با سد قوانین ضد بشری دولت‌های اروپائی مواجه می‌شوند.

پارلمان اتحادیه اروپا باید سریعاً برای ممانعت از اجرای این قانون غیر انسانی و ضد پناهندگی، پارلمان و دولت دانمارک را تحت فشار بگذارد و مانع اجرای آن گردد.

از مردم آزاده و انساندوست دانمارک، تمامی نهادها و ارگانهای مدافع حقوق پناهندگی می‌خواهیم که با اعتراض سراسری و وسیع خود اجرای چنین قوانینی را محکوم و متوقف کنند. نباید اجازه داد که دول اروپائی و پارلمان دانمارک با تصویب چنین قوانینی با جان و زندگی پناهجویانی که جرمشان گریز از جنگ و مصیبت است بازی کنند.

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

۴ ژوئن ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …