کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران:اقدامات تروریستی و آدم ربایی جمهوری اسلامی در ترکیه بشدت محکوم است.

بنا به اخبار منتشر شده، دستگاه‌های امنیتی تروریستی جمهوری اسلامی در اقدام به یک آدم‌ربایی دیگر در کشور ترکیه برای ربودن یکی از مقام‌های نظامی سابق ایرانی که به این کشور گریخته و در شهر وان تقاضای پناهندگی کرده بود، ناکام ماند.

خبرگزاری ‌آ‌ناتولی با پخش ویدئویی از عملیات تروریستی جمهوری اسلامی از دستگیری تیم هشت نفره از شبکه جاسوسی جمهوری اسلامی به تاریخ  ۲۴ سپتامبر، «دوم مهرماه» سال جاری در ترکیه خبر داد، که اکنون علنی و در اختیار رسانه‌‌ها قرار گرفته است. دو نفر از اعضای تیم دستگیر شده از مأموران عملیاتی سپاه قدس هستند که به اتفاق شش نفر همدست محلی و با بودجه  ۳۰ هزار دلاری عملیات ترور و آدم ربایی را در شهر مرزی وان در ترکیه سازمان داده بودند و به هنگام ورود به منزل فرد مورد نظر دستگیر شدند. آدم ربایان برای کسب اطلاعات،همسر فردی که قصد ربودنش داشتند را تحت فشار گذاشته بودند  تا در ازای دریافت ده هزار دلار با این شبکه همکاری کندوگرنه خانواده اش را در ایران تحت آزار و اذیت قرار خواهند داد.

این عملیات آدم ربایی در ادامه ده‌ها اقدام تروریستی شرورانه و جنایتکارانه دستگاه‌‌های امنیتی جمهوری اسلامی است که مستقیما با دخالت عناصر امنیتی آن در ترکیه بصورت سیستماتیک انجام می‌شود. از جمله در سال گذشته ترور مسعود مولوی از مأموران امنیتی جمهوری اسلامی که به کشور ترکیه گریخته بود منجر به دستگیری یکی از دیپلمات تروریستهای کنسولگری ایران در استانبول گردید.

ربودن حبیب اسیود و جمشید شارمهد از جمله عملیات تروریستی و آدم‌ربایی جمهوری اسلامی در ترکیه نیز علنی گردید. علاوه بر اینها تعدادی از فعالین سیاسی ایرانی که به کشور ترکیه  گریخته‌‌اند با عملیات تروریستی جمهوری اسلامی ربوده و به ایران برده شده‌اند.

تیره شدن روابط سیاسی دولت ترکیه و جمهوری اسلامی به دلیل تنش و رقابت‌های منطقه‌ای، منجر به افشای عملیات‌های جنایی و جاسوسی حکومت اسلامی در ترکیه شده است.

فعالیت شبکه‌‌های تروریستی جمهوری اسلامی، ترکیه را به کشوری ناامن بدل کرده است و لازم  است فعالین سیاسی و اپوزیسیون سریعاً به کشور ثالث و امنی منتقل گردند. دولت ترکیه مسئول مستقیم حفاظت از پناهجویان و فعالین سیاسی ایرانی است که به ترکیه گریخته و پناهنده شده‌اند.

حزب کمونیست کارگری هرگونه اقدام تروریستی و فشار بر پناهجویان و فعالین سیاسی و به خطر انداختن جان آنان و خانواده‌هایشان را شدیداً محکوم می‌کند و خواهان برچیدن شبکه‌های تروریستی جمهوری اسلامی از جمله سفارت، کنسولگری و دیگر مراکز به اصطلاح فرهنگی و تجاری جمهوری اسلامی در ترکیه است.

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

14 اکتبر 2021

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …