کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان:جبران خسارات سیل و آزادی بازداشت شدگان همیاران سیل زدگان دو خواست فوری مردم در خوزستان

اطلاعیه شماره سیزده :سیل ویرانگر در خوزستان موقتا پایان یافته است ؛ اما به دنبال هر بارندگی ، وضعیت غیر استاندارد فاضلاب های شهری، خطر سیل و آبگرفتگی خیابانها و منازل مردم را همچنان مورد تهدید قرار می دهد.

این درحالیست که در همین سیل اخیر که شانزده شهر را در برگرفت، خسارات زیادی به زندگی و معیشت مردم وارد گردید و موجب موجی از اعتراض در میان مردم شد.  مردم معترض دولت را در مقابل این وضعیت اسفناکی که بر سر آنان وارد شده و نامنی معیشتی در مقابل هر سیلی مسئول میدانند. مردم خواستار پرداخت فوری خسارات وارد شده به کار و زندگی شان و بازسازی منازل ویران شده خود هستند. مردم خواستار استاندارد کردن سیستم فاضلاب شهری در خوزستان و ایمن شدن زندگیشان در مقابل چنین فجایعی هستند.

از سوی دیگر بازداشت شدگان همیاران سیل زدگان بیش از پنجاه روز است که همچنان در زندانند. مردم خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط آنان هستند. قبلا گزارش کردیم که به دنبال اعتراضات مردم مناطق آسیب دیده از سیل ویرانگر شماری از فعالین اجتماعی سرشناس و همیاران سیل زدگان بازداشت شدند. “ازهار آلبوغبیش” و دو برادر نوجوان او در شهر شادگان، “فاطمه تمیمی” در شهرک جراحی ماهشهر، مریم عامری” در شهر اهواز، “زینب سواری” و دو خواهر و برادر وی در شهر رُفیع، فاطمه سواری از معلمان آموزش دهنده آنلاین به کودکان محروم در هویزه از جمله بازداشتگان هستند. به گفته اعضای خانواده یکی از بازداشت شدگان علیرغم پیگیری های مستمر خانواده ها ، تا این لحظه از مکان نگهداری و سلامت بازداشت شدگان هیچگونه اطلاعی در دست نیست.

جمهوری اسلامی به خانواده های بازداشت شدگان فشار آورده است که در مورد وضعیت عزیزانشان سخنی نگویند و اگر از علت این دستگیری ها پرس و جو شد بگویند که مسائل مالی در میان بوده است. این توطئه گری تلاشی برای پاپوش دوزی و زدن اتهامات پولشویی و غیره برای دستگیر شدگان و صدور احکام سنگین زندان برای آنان است. با اعتراضی گسترده این توطئه گری ها را خنثی کنیم و صدای اعتراض دستگیر شدگان باشیم. تمامی همیاران سیل زدگان  بازداشتی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

سیل ویرانگر اخیر و مصائبش بر اعتراضات شدت داده است. در عین  حال اعتراضات علیه فقر و بیکاری در این استان افزایش یافته و مراکزی چون نیشکر هفت تپه و پتروشیمی ها و مراکز نفتی کانون های داغ اعتراضات هستند. در چنین شرایطی است که جمهوری اسلامی با استقرار سپاه در منطقه با بهانه کمک به مردم خوزستان تلاش دارد اوضاع را تحت کنترل داشته باشد. در کنار خانواده ها بایستیم و خواستار آزادی فوری همه بازداشتی های اخیر و زندانیان سیاسی شویم.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری- واحد خوزستان

١٠ دی ٩٩، ٣٠ دسامبر٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …