کمیته سازمانده- واحد خوزستان حزب کمونیست کارگری: اطلاعیه شماره ١٧: اخباری از اعتراضات کارگری در شهرهای مختلف خوزستان

اعتراضات کارگری در سطح جامعه گسترش می یابد. یک مرکز مهم این اعتراضات خوزستان است. اخباری از این اعتراضات به قرار زیر است:

  • روز ١٦ دی جوانان جویای کار روستای شهرویی بار دیگر در اعتراض به بیکاری و پارتی بازی در استخدام ها و با خواست اشتغال به کار در مقابل درب کمپ مهندسی پالایشگاه بید بلند ۲ تجمع کردند. در این تجمع شماری از خانواده های این جوانان نیز حضور داشتند. دولت در قبال معیشت همه مردم مسئول است. بیمه بیکاری مکفی و در حد داشتن یک زندگی قابل قبول برای همه کارگران بیکار اعم از زن و مردم حق پایه ای مردم است. درمان رایگان برای همه، تحصیل رایگان برای همه کودکان و برخورداری از مسکن حق مسلم همه مردم است.
  • روز ١٥ دی کارگران شرکت نوید زر شیمی درماهشهر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان دست به اعتصاب زده و مقابل شرکت تجمع کردند و بخاطر بالا کشیدن حقوقهایشان از ورود مدیر عامل شرکت به دفترش جلوگیری کردند. کارگران خواستار پرداخت فوری طلبهایشان هستند.

-روز دوشنبه ۱۵ دی شماری از پرستاران بیمارستان‌های اهواز و چند شهر دیگر خوزستان، در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا، جلوی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی، پرستاران پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود: « ما کادر درمان از جان‌مان می‌گذریم، آنها از حقوق‌مان» ، « به مشکلات پرستاران رسیدگی شود، « اعتراض داریم.» پرستاران و کادر درمان با شعار «خط فقر ۱۰ میلیون، حقوق ما ۳ میلیون» اعتراض خود به دستمزدهای پایین و زیر خط فقر را نشان دادند.

-روز یکشنبه ۱۴ دی ماه تجمعات اعتراضی بازنشستگان تامین اجتماعی در یازده استان برگزار شد. در استان خوزستان این تجمع ها در شهرهای اهواز، شوش و هفت تپه بر پا شد. بازنشستگان ضمن حمل پلاکاردهایی شعار می‌دادند: «فقط کف خیابون،‌ بدست میاد حقمون»، «کشتی بازنشسته،‌ دیگر به گل نشسته».‌ اعتراض آنان به حقوقهای چند بار زیر خط فقر و کاهش هر روزه قدرت خریدشان، ودزدی ها و اختلاسها خصوصا در صندوق تامین اجتماعی است. یک خواست اعتراضی بازنشستگان در تجمعاتشان درمان رایگان بوده است. خواسته های بازنشستگان؛ متناسب‌سازی عادلانه حقوق، پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و افزایش مستمری به میزان هزینه‌های زندگی است.

روز شنبه ۱۳ دی ماه کارگران کارخانه حریر خوزستان در اعتراض به عدم تحقق وعده های مقامات در خصوص رسیدگی به مشکلات این کارخانه و نیز عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دست به تجمع زدند. کارگران می گویند چهار سال است که مدیرعامل شستا، سهامداران و مقامات استان وعده رفع مشکلات را می دهند اما اقدامی صورت نگرفته است.
کمیته سازمانده- واحد خوزستان،
١٦ دی ٩٩، ٥ ژآنویه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …