کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: اطلاعیه شماره ۱۲: شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان زندانیان

کرونا_زندان

جانزندانیاندرخطراست

جمهوری اسلامی با همدستی اتحادیه میهنی، مصطفی سلیمی را دستگیر و اعدام کرد!

در سحرگاه روز شنبە ٢٣ فروردین ۱۳۹۹، جمهوری اسلامی در اقدامی جنایتکارانه زندانی سیاسی ۵۳ ساله، مصطفی سلیمی را در حالی که خانواده و وکیل مدافع او از اجرای حکم بی اطلاع بودند به دار آویخت!
مصطفی سلیمی، بمدت ۱۷ سال در اسارت دستگاه امنیتی و قوه قضائیه در زندان سقز محبوس بود. او و دهها زندانی دیگر با گسترش و شیوع ویروس کرونا در زندانهای کشور در اعتراض به وضعیت بهداشتی فاجعه بار زندان و عدم موافقت با تقاضای مرخصی، دست به فرار زدند و موفق شدند روز جمعه ۸ فروردین درب زندان سقز را بگشایند و بگریزند!
۱۰ روز بعد، مصطفی سلیمی را عوامل اطلاعاتی اتحادیه میهنی کردستان، در اقلیم کردستان عراق در نزدیکی شهر پنجوین دستگیر کردند و علیرغم اینکه مشخص بود او پیشتر به مجازات اعدام محکوم شده و هر آن حکم او می تواند اجرا شود، برخلاف تمامی عرفهای شناخته شده و معاهدات بینالمللی دست بسته تحویل دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی دادند!
مصطفی سلیمی در فروردین سال ۱۳۸۲ دستگیر شد. برایش پروندهای سنگین با جرایم واهی ساختند. از حمله مسلحانه به یک پاسگاه نیروی انتظامی سقز تا ترور یک عضو سپاه پاسداران در شهر نهاوند و سرقت مسلحانه و عضویت همزمان در چندین حزب سیاسی اپوزیسیون، جعلیاتی بود که توسط بازجویان اطلاعاتی و دستگاه خونریز قوه قضائیه برایش ساخته بودند! برابر این پرونده سنگین ساختگی، حکم اعدام مصطفی سلیمی در سال۱۳۸۳ توسط بیدادگاه انقلاب سقز به ریاست “علیزضا گودینی” قاضی بیرحم و گوش بفرمان دستگاه امنیتی، صادر شد و دیوان عالی کشور آنرا تأیید کرد. او ۱۷ سال زیر چوبه اعدام منتظر اجرای حکم بود!
مصطفی بارها در اعتراض به این بیعدالتی و پاپوش دوزی و پرونده سازی جعلی دست به اعتصاب غذا زد! اما به اعتراض او، کوچکترین توجهی نشد. در همان دوران مادر مصیبت دیدهاش نتوانست دوری او را تاب بیاورد و دقمرگ شد!
خانوداه داغدار مصطفی سلیمی، ناباورانه جسد او را از پزشکی قانونی تحویل گرفتند و با مشایعت و تجمع بزرگی از مردم سقز و حومه در روستای ایلو، در کنار مادرش دفن کردند.

فرار از زندان در شرایطی که جان کلیه زندانیان در معرض تهدید و خطر است، حق مسلم زندانی است.
همدستی نفرت انگیز احزاب ناسیونالیست اقلیم کردستان عراق با حکومت اسلامی ایران بشدت محکوم است و سران اتحادیه میهنی کردستان باید پاسخگوی این جنایت آشکار خود باشند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن محکوم کردن این جنایت، عمیقا خود را شریک غم و اندوه خانواده داغدار سلیمی میداند. ما از همه مرم شریف روستای ایلو میخواهیم در اعتراض به این جنایت همچنان این خانواده داغدار را تنها نگذارند!
جمهوری اسلامی رفتنی است و دارد تقلای اخرش را میکند! بزودی سران جنایتکار این حکومت در قفس عبرت تاریخ پاسخگوی بیش از چهار دهه جنایت خود خواهند بود!

شما میتوانید از طرق زیر اقدام کرده در این کارزار از زندانیان و خانواده هایشان حمایت کنید :

  • با استفاده از تلفنتان کلیپ کوتاه تصویری و یا صوتی تهیه کنید و خواستار آزادی زندانیان شوید. این ویدیو را در اینستاگرام و فیسبوک و تویتر خود پخش کنید وجهت پخش وسیعتر برای ما نیز ارسال دارید
  • اخبار زندانیان در شهرتان در ایران را برای ما ارسال و در اینستاگرام و فیسبوک و تویتر خود پخش کنید. انتشار اخبار زندانیان فشار بیشتری روی رژیم گذاشته و کمک میکند تا زندانیان گمنام نمانند.
  • در شهرهای مختلف جهان با اعضای پارلمان، شخصیتهای آزادیخواه ، اتحادیه های کارگری و سازمانهای بشردوست تماس گرفته و از آنها بخواهید به رژیم اسلامی در ایران نامه ارسال کرده و خواستار حفظ جان زندانیان در مقابل ویروس کرونا و آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان شوند.
  • در طوفانهای تویتری شرکت کرده و از این طریق به انعکاس صدای و وضعیت زندانیان کمک کنید
  • اگر مایل به پیش بردن فعالیتهای بیشتری در این زمینه هستید از طریق راههای ارتباطی زیر با ما تماس بگیرید.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۳ فرورین ۱۳۹۹ـ ۱۱ آوریل ۲۰۲۰

کانالهای تماس با کمیته مبارزه با آزادی زندانیان سیاسی:
www.cfppi.org
www.facebook.com/IranZendaniSiasi/
@cfppi2018 تلگرام
‌‎ @cfppi اینستاگرام
@Irancfppi تویتر
Cfppiiran2006@gmail.com
Tel, WhatsApp: +31682198347

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …