کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: درخواست از شورای حقوق بشر سازمان ملل برای رسیدگی به جنایات ابراهیم رئیسی

چهل و هشتمین جلسه عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل از۱۳ سپتامبر الی ۱ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار میشود. در ادامه فعالیتهای بین المللی کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و در آستانه برگزاری اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل، در تاریخ ششم سپتامبر شیوا محبوبی، سخنگوی کمیته نامه و اسنادی را در رابطه با خواست تحقیق جنایات رئیسی به شورای حقوق بشر سازمان ملل، دولت‌های اروپایی، کانادا و استرالیا و آمریکا و نیوزیلند ، جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل در أمور حقوق بشر ایران و اتحادیه اروپا ارسال داشت.

در این نامه که ترجمه آن را در زیر میخوانید، به شکنجه، زندان و اعدام فعالین، شکنجه زندانیان سیاسی و اذیت و آزار خانواده های اشاره شده و برخی از جنایاتی را که ابراهیم رئیسی مرتکب شده است توضیح داده شده و از شورای حقوق بشر و دولت‌ها خواسته شده تا از امکانات و قدرت خود برای تشکیل یک کمیسیون برای تحقیق و جمع آوری اسناد در رابطه با جنایات رئیسی تشکیل دهد.

در این رابطه و به ضمیمه نامه منابع و گزارشات در رابطه با جنایت علیه بشریت و بالاخص جنایات رئیسی به این مراجع ارسال شد. لیست این اسناد در متن انگلیسی و آخر نامه ذکر شده است. یکی از اسناد ضمیمه فایل صوتی صحبتهای رئیسی با منتظری بوده که در آن رئیسی میخواهند اجازه اعدام ۲۰۰ زندانی سیاسی را بگیرد. لینک فایل صوتی ترجمه شده :

به همراه این اسناد همچنین بیانیه ای که اخیرا توسط بیش از ۷۰۰ زندانی سیاسی سابق و خانواده های زندانیان و جانباختگان، زندانیان سیاسی و فعالین عرصه ها امضا شد نیز ارسال گردید. لینک بیانیه: https://wp.me/p9yWrK-1Qp

لازم به ذکر است جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در أمور حقوق بشر ایران گزارش جدید خود را که منتشر شده است در ماه اکتبر در این نشست ارائه می‌دهد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران از شما زندانیان سیاسی سابق، خانواده های زندانیان سیاسی و خانواده های جانباختگان دعوت می‌کند کیفرخواستهای خود را برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ارسال دارید. این کیفرخواستها که شامل اسناد و اطلاعات در رابطه با شکنجه و زندان و اعدام می‌باشد کمک می‌کند بتوانیم اسناد هرچه بیشتری برای رسیدگی به جنایات رئیسی و سایر آمرین و عاملین جنایات ۴۲ سال اخیر گردآوری و در اختیار مراجع جهانی قرار دهیم.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

هشتم سپتامبر ۲۰۲۱ برابر با هفدهم شهریور ۱۴۰۰

www.cfppi.org

Facebook/ZendaniSiasi

اینرا هم بخوانید

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲

فراخوان به اعتصاب کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن  شمال۲ با …