کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی: بیانیه علیه شکنجه و ‌قتل بازداشت شدگان باید بپا خاست!

روز دوشنبه ۱۲ دیماه ۱۴۰۱، پیکر حیدر عظیمی، ۳۶ ساله، پدر ۳ فرزند که حدود یک ماه پیش در اعتراضات تبریز دستگیر شده بود، در حالی به خانواده اش تحویل داده شد که روز ۲ دی ماه به علت ضرب و شتم و شکنجه توسط شکنجه گران اطلاعاتی رژیم اسلامی در زندان تبریز به قتل رسیده بود. پیکر وی تحت تدابیر شدید امنیتی بدون برگزاری هیچ مراسمی از طرف خانواده بخاک سپرده شد .

وی در طی تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش اعلام کرده بود که بازجویان اطلاعات با هدف اعتراف گیری اجباری وی را تحت شکنجه قرار دادند تا اقرار به کشتن یک بسیجی در اعتراضات تبریز کند.

رژیم سرکوبگر اسلامی اولین بار نیست که نه تنها با‌ شکنجه و ضرب و شتم، بلکه با شلیک در زندان آنها را به قتل میرساند.
همچنین در اعتراض زندانیان زندان مرکزی کرج به تاریخ ۲۶ آذر ۱۴۰۱ به اعدام یک جوان، سیامک بابا، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و روز ۲۹ آذر پیکر او را به خانواده‌اش تحویل دادند. مهدی زارع اشکذری نیز از بازداشت شدگان اخیر، بر اثر شکنجه به کما رفت و نهایتا درگذشت.

بدنبال اخبار جان باختن زندانیان بر اثر شکنجه و صدور احکام اعدام، امروز اخباری مبنی بر استقرار یگان‌های ویژه در اطراف زندان رجایی‌شهر کرج در بامداد پنجشنبه بدست ما رسیده است. محمد قبادلو، از معترضان بازداشتی است که حکم اعدام دارد و در این زندان بسر میبرد. جای نگرانی در اجرای حکم محمد قبادلو وجود دارد

جمهوری اسلامی سالها تلاش کرده که با گرفتن اعترافات اجباری، با پرونده سازی پوشالی ‌و بی پایه و صدور احکام سنگین، صدای زندانیان، ‌صدای بازداشت شدگان و صدای انقلاب، را سرکوب کند. اما این اعتراض و این انقلاب تا نابودی جمهوری اسلامی سر ایستادن ندارد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ضمن همدردی با خانواده حیدر عظیمی و دیگر جان باختگان، از همه مردم میخواهد که همراه و‌ همصدا با خانواده های بازداشت شدگان و زندانیان سیاسی در مقابل درب زندانها تجمع کنیم و‌ خواهان آزادی همه آنها باشیم و اجازه ندهیم که فاجعه ای دیگر برای عزیزان در بندمان اتفاق بیافتد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۲۲ دیماه ۱۴۰۱/ ۱۲ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …