پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین؛ یکی از هزاران جنایات نابخشودنی جمهوری اسلامی- خاطره محرم نژاداصل

پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین المللی پروازی مسافربری از مبدا تهران به مقصد کیف بود که در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ هدف شلیک پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و همه ۱۷۶ سرنشین این پرواز جان باختند. با وجود شواهد بسیاری که حاکی از حمله موشکی سپاه پاسداران بود حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران به مدت سه روز این مسئله را انکار کردند اما نهایتا در ۲۱ دی ماه ۱۳۹۸ مسئولیت آن را بر عهده گرفتند.

تایید سرنگونی هواپیما توسط سپاه پاسداران منجر به اعتراضات دی ماه ۱۳۹۸ شد. دانشجویان و مردم معترض در برابر دانشگاه های امیرکبیر و شریف دست به تجمع و تظاهرات زده و علیه دروغ گویی و پنهان کاری مسئولان حکومت شعار دادند و خواستار استعفا و محاکمه علی خامنه ای به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح شدند.

در کجای این کره خاکی به این سادگی جان این همه انسان را به یک باره می گیرند در بین آنها چقدر کودک و نوجوان و جوان بود چقدر امید و آرزو به همراه آنها سوخت و خاکستر شد. جنایت به این بزرگی را بعد از کلی پنهان کاری با یک خطای انسانی پاسخ دادند به همین راحتی. جان در ایران هیچ ارزشی ندارد و به هر دلیلی از انسان گرفته می شود کافی است حرف بزنی کافی است از حق خودت دفاع کنی یا حتی کافی هست حرف های زور آنها را تایید نکنی .روزانه چقدر جان در ایران تباه می شود فقط به این دلیل که در ایران زندگی می کنند. چون در ایران زندگی می کنند هیچ کسی مسئولیت جان های از دست رفته را نمی پذیرد و جان این گوهر گرانبها زیر پای حاکمان خائن این مملکت لگد مال می شود.

اکنون در دی ماه ۱۴۰۱ هستیم در جریان اعتراضاتی که با قتل مهسا امینی در ایران شکل گرفت و بعد گذشته ماه ها هنوز هم ادامه دارد گویی شدت این اعتراضات همچون آتش زیر خاکستر است. در این اعتراضات چقدر جان دوباره از دست رفت و چقدر جان در راه از دست رفتن است چقدر اعدام کردند و اعدام چند نفر هم تایید شده است تعدادی هم همچنان در صف تایید اعدام هستند.جان هایی که به زودی تمام می شود و حالا با نزدیک شدن به سالروز سانحه هواپیمایی اوکراین این داغ بیش از پیش تازه می شود و قطعا معترضین جان دوباره می گیرند تا با تمام جان خود برای سرنگونی این نظام فاسد به خیابان ها بیایند. مردم ما در ایران دیگر توان زیر پا افتادن جان دیگری را ندارند هر یک جانی که در ایران به دست حاکمان ظالم از بین می رود زخمی عمیق می شود بر تن هر ایرانی.

همه با هم برای آزادی و زندگی، وعده ما ۱۸ دی

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل