کمیته مبارزه برای ‌آزادی زندانیان سیاسی: جمهوری اسلامی به جرم جنایت علیه بشریت، باید از شورای حقوق بشر سازمان ملل اخراج شود!

جهان متمدن، چهار دهه سرکوب و جنایات سیستماتیک حکومت اسلامی ایران در نقض خشن ابتدایی‌ترین مبانی آزادی‌های اجتماعی را بخوبی می‌شناسد. بارها و بارها جمهوری اسلامی به دلیل جنایات بیشمار،‌ در حق جامعه، به دلیل دستگیری و شکنجه و اعدام و سر به نیست کردن مخالفان در مجامع بین‌المللی محکوم شده است. تمامی گزارشگران ویژه حقوق بشر سازمان ملل در باره سرکوب خشن و رفتار ضد بشری جمهوری اسلامی شهادت داده‌اند! ده‌هانهاد و اتحادیه معتبر و بین‌المللیبه جمهوری اسلامی برای رفتارهای سرکوبگرانه و ضد بشری آن اخطار داده‌اند و آنرا در سطح جهان افشا و رسوا کرده‌اند.
به اقرار صریح خودِ حکومت اسلامی فقط در یک سال اخیر بیش از هفت هزار نفر به دلیل اعتراضات خیابانی دستگیر و زندانی شده‌اند! در طی همین یک ماه گذشته، رهبران تشکل‌های کارگری، زنان، معلمان، دانشجویان، نویسندگان، رانندگان کامیون، وکلای دادگستری، فعالین محیط زیست،مدافعین حقوق کودکان و . . . به جرم متشکل شدن و اعتراض به فقر و فلاکت و فساد توسط دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ربوده شده‌‌اند، در زندانها شکنجه وبه حبس‌های طولانی و حکم شنیع شلاق محکوم شده‌اند. درمواردی به طرز مرموزی به قتل رسیده‌اند.این فقط یک گوشه کوچک از کارنامه سراسر تبهکاریجمهوری اسلامی علیه اعتراضات به ‌حق فعالین سیاسی و اجتماعی است!
شورای حقوق بشر سازمان ملل باید چه چیزهای دیگری از این حکومت سراسر خون و جنون بداند تا نماینده جمهوری اسلامی را به جرم جنایت علیه بشریت به این شورا راه ندهد؟! چه چیزی برای این شورا ناروشن است؟! چند هزار نفر دیگر باید دستگیر و شکنجه و سر به نیست شوند؟!
شورای حقوق بشر سازمان ملل با حضور نماینده جمهوری اسلامی و شنیدن دروغ‌‌های مشمئز کننده، فریبکاریمهندسی شده و کتمان حقایق آشکار، دارد خاک به چشم مبارزات مردم ایران می‌پاشد وعملا مشروعیت خود و اجلاس سالانه‌اشرا زیر سؤال می‌برد.جواد ظریف، نماینده جمهوری اسلامی،همه جنایات چهار دهه این حکومت و سیاست‌های تروریستی و تبهکارانه آنرا نمایندگی می‌کند!

ما از همه مجامع بین‌المللی، بویژه وکلای جسوری که در این اجلاس حضور دارند مصرانهمی‌خواهیم مانع سخنرانی جواد ظریف شوند! او باید در پیشگاه مردم متمدن جهان پاسخگوی جنایات بیشمار حکومتی باشد که بعنوان نماینده آن، دارد اعتبار و مشروعیت این اجلاس را زیر سؤال می‌برد.

کمیته مبارزه برای ‌آزادی زندانیان سیاسی رسما به ریاست شورای جهانی حقوق بشر سازمان ملل برای شرکت دادن جمهوری اسلامی اعتراض دارد! پیش از شروع این اجلاس از همه فعالین سیاسی و اجتماعی، احزاب و سازمانهای مترقی و پیشرو، اتحادیه‌ها و تشکلهای کارگری‌، زنان، معلمان و غیره میخواهیم با اقدامات اعتراضی در سطح بین‌المللی مانع حضور نماینده جمهوری شوند.
ما لیست طویلی از جانباختگان در شکنجه‌گاه‌هاو زندانهای جمهوری اسلامی را به همراه ترجمه سخنان اسماعیل بخشی نماینده شجاع و سرشناس کارگران هفت‌تپه و سپیده قلیان رابه زبان انگلیسی بعنوان مشتی از خروار به این مجمع ارجاءمی‌دهیم و تلاش داریم توسط وکلای شرکت کننده در این مجمع قرائت شود.
یک بار دیگر تأکید می‌کنیم؛ شورای حقوق بشر سازمان ملل در اولین اقدام جمهوری اسلامی را محکوم کند و به همین دلیل جمهوری اسلامی باید از این مجمع اخراج گردد و کیفرخواست مردم ایران علیه جمهوری اسلامی و جنایات بیشمارش علیه بشریت باید در این اجلاس بصورت علنی قرائت گردد!

کمیته مبارزه برای ‌آزادی زندانیان سیاسی
۲۴ بهمن ۱۳۹۷
۱۳ فوریه ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …