کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری: دستگیر شدگان اول ماه باید هر چه سریعتر وبدون درنگ آزاد شوند

امروز در پی فراخوان چندین تشکل کارگران وباز نشستگان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل وزارت کار در تهران نیروهای امنیتی با حضور بی سابقه خود در خیابان و پادگانی کردن آن منطقه ضمن اینکه مانع شروع مراسم شدند و با هجوم به کارگران و حتی افراد عادی رهگذر در خیابان حدود سی نفر را دستگیر کردند صحنه مقابل وزارت کار تا ایستگاه متروی شادمان خیابان آزادی امروز شکل دیگری داشت تبلور عینی و کامل یک حکومت نظامی بود انباشته از نیروهای پلیس و ماموران امنیتی، همراه با ادوات وماشینهای پارک شده در کنار خیابان.
سرمایه داری در ایران درحالیکه ۳۶۵ روز از سال را بدونه وقفه درحال بهره کشی قرون وسطایی از طبقه کارگر است درحالی در تمام ایام هر سال مشغول چپاول دست رنج منابع انسانی و طبیعی این جامعه است در همه روزهای سال غرق در فساد و اختلاس است، یک روز را که کارگران میخواستند به رسم سایر نقاط دنیا دور هم جمع شوند وبه بیان مطالبات واقعی و انسانی‌شان بپردازند، تحمل نکرد. هارتر از سالهای قبل به جان کارگرانی افتاد که فقط میخواستند در این روز مطالبه دسترنج به تاراج رفته اشان فریاد بزنند. آنها نه تنها با تمام قوا از تجمع در این روز که در تمام دنیا به یک امر بدیهی است، جلو گیری کردند بلکه با خشونت بی سابقه به جان کارگران افتاده و عده زیادی از کارگران و بازنشستگان را دستگیر کرده است. ما ضمن اینکه شرکت در مراسم روز جهانی
کارگر را حق طبیعی و مسلم کارگران و همه انسانهای آزادیخواه وبرابری طلب میدانیم خشونت و بربریت به کار رفته در دستگیری های امروز را بشدت محکوم و خواهان آزادی بی قید و شرط همه بازداشت شدگان هستیم.

نه به بازداشت_فعالین

کارگرزندانی معلم زندانی آزاد بایدگردد

کمیته پیگیری ایجادتشکلهای ازادکارگری
اول ماه می 2021

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …