کمیته کردستان حزب حکمتیست: در رابطه با حادثه دلخراش شب گذشته در شهر سنندج!‌

نیمه‌ شب گذشته ، بیستم‌ تیرماه در اثر برخورد یک تانکر حامل قیر با یک اتوبوس مسافر بری در خروجی ترمینال شهر سنندج متاسفانه دهها نفر کشته و زخمی شدند.

کمیته کردستان حزب حکمتیست به خانواده و‌بازماندگان قربانیان این فاجعه دهشتناک تسلیت گفته و خود را شریک غم‌ آنها می داند . ما همچنین برای مجروحین این حادثه دلخراش آرزوی بهبودی عاجل داریم.

تردد تانکرهای حاوی نفت‌ وبنزین وسایر مشتقات آن  ، سالهاست  تهدیدی در زندگی و امنیت و آسایش مردم در شهرهای مرزی بخصوص شهرهای مریوان و‌سنندج است .  پاسداران  جمهوری اسلامی و عوامل آن در  منطقه  با استفاده از اوضاع آشفته  کردستان عراق سالهاست با تجارت نفت و‌مواد آتش زا و ‌عبور دادن آن  از محل کار و زندگی مردم ، علاوه بر نابود کردن راهها و محل تردد مردم، موجب خطر وایجاد ناامنی در زندگی روزانه مردم این شهرها شده اند.

عوامل رژیم و‌تجار نفت در این منطقه بارها مورد اعتراض دسته جمعی مردم عاصی قرار گرفته اند . اما انگیزه کسب سود و چپاول ودزدی و فساد توسط ارگانهای جمهوری اسلامی قوی تر از آن‌ است که به امنیت و‌آسایش مردم جامعه توجهی بکنند . سال‌های قبل در شهر مریوان و‌شب گذشته در سنندج جوانان با حمله به خودرو نیروهای سرکوبگر تنفر خود را از این اعمال ضد انسانی جمهوری اسلامی نشان دادند.

 

جمهوری اسلامی که تمام‌ امکانات مادی جامعه‌ را در اختیار دارد ، مسۆل امنیت و‌حفظ جان‌و مال مردم است . اما تجربه ۴۰ سال گذشته نشان داده است که تنها با فشار اعتراض دسته جمعی مردم این خواست‌ها متحقق می شود . کاری که جوانان مبارز شهر سنندج‌شب گذشته انجام دادند باید ادامه و ‌گسترش یابد.

جمهوری اسلامی جوابگو‌ و‌ مسۆل فاجعه جانگداز روز گذشته سنندج است و‌به همین عنوان‌باید تحت فشار قرار بگیرد.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری- حکمتیست

 

تیر ۱۳۹۷      ۲۰

اینرا هم بخوانید

نامه فعالان کارگری به اتحادیه‌ها در جهان: خواستار آزادی کارگران زندانی درایران شوید

گروهی از فعالان کارگری خارج از ایران در نامه سرگشاده ای به اتحادیه ها و …