کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: با اعتراض خود جلو اجرای حکم اعدام حسین عثمانی را بگیریم

بنا به اخبار منتشر شده، دستگاه آدمکشی حکومت اسلامی میخواهد حسین عثمانی را اعدام کند.
چهار سال بعد از انفجاری که در شهریور ماه سال ۸۹ در شهر مهاباد روی داده بود، دیاکو رسول‌زاده و صابر شیخ عبدالله به همراه حسین عثمانی بازداشت شدند. این سه نفر به اتهام «محاربه» در بمبگذاری، از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به ریاست قاضی احمد جوادی‌کیا به اعدام محکوم شده بودند. این حکم برای رسیدگی مجدد به شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه ارسال شد. این دادگاه نیز برای دومین بار صابر شیخ عبدالله و دیاکو مرادی را به اعدام محکوم کرد. به گزارش نهادهای حقوق بشری، این سه زندانی به مدت یک سال در بازداشتگاه اداره اطلاعات برای شرکت در بمبگذاری شهر مهاباد تحت فشار و شکنجه قرار گرفته بودند و در نهایت هر سه نفر را وادار به انجام اعترافات تلویزیونی کردند. متاسفانه حکم اعدام صابر شیخ عبداللە و دیاکو رسول زادە، روز ۲۴ تیر اجرا شد. حکم اعدام حسین عثمانی در دی ماه ۹۵ لغو و او بە ٣٠ سال زندان محکوم شد اما اکنون مجددا اخباری مبنی بر اجرای حکم اعدام حسین عثمانی منتشر شده است.

باید با تمام قدرت در مقابل اعدام ها و علیه توحش حکومت اسلامیاعتراض سازمان داد. رژیم هار اسلامی در مخمصه گیر کرده است. تنها حربه دستانش برای بقا، طناب دار، زندان و کشتار است. عقب رانده شدن حکومت اسلامی توسط جنبش میلیونی علیه اعدام و توقف موقت اجرای حکم اعدام سه جوان معترض آبان طی روزهای اخیر، کاربدستان مفلوک و زخم خورده اسلامی را بر آن داشته است که در نقطه ای دیگر به تلافی شکستشان بپردازند.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از همه مردم آزاده و مدافعان حق حیات انسانی میخواهد که به هر شکلی که میتوانند به این توحش اسلامی اعتراض کنند. نباید اجازه داد که جنایتکاران اسلامی حاکم بر ایران حسین عثمانی و دیگر محکومین به اعدام را پای طناب دار ببرد.
سرنگون باد حکومت اسلامی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١مرداد۱۳۹۹، ٢٢ ژوئیه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …