کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: تلاشهای خود را برای تجات جان حیدر قربانی و متوقف کردن حکم اعدام شروع کنید! از فراخوان حمید قربانی حمایت کنید!

مردم مبارز کردستان! مردم مبارز کامیاران!
حمید قربانییکی از فرزندان حیدر قربانی زندانی سیاسی محکوم به اعدام با انتشار ویدئوئئ تصویری از ما و مردم آزادیخواه در ایران و جهان درخواست کرده است که کمک کنیم و پدرش را از مرگ نجات دهیم. او می گوید پدرش بیگناه است و تحت فشارهای روحی و جسمی وادار شده است که علیه خود اعتراف کند. بیائید به در خواست حمید قربانی پاسخ مثبت دهیم و هر چه در توان داریم برای نجات جان زندانی سیاسی محکوم به اعدام حیدر قربانی انجام دهیم.
حیدر قربانی مهرماه سال ١٣٩٥ بە همراه برادر زنش”محمود صادقی” کە اهل روستای “بزوش”از توابع شهر کامیاران می باشد از سوی نیروهای ادارە اطلاعات بازداشت و بە اتهام دست داشتن در کشتن دو تن از مامورین رژیم کە تحت شکنجە وحشیانە از آنها اعتراف گرفتە بودند،ابتدا بە حبس ابد محکوم شد . سپس “قضات ” جمهوری اسلامی بنا بە درخواست و فشار وزارت اطلاعات و سپاە پاسداران بار دیگر پروندە را بە روز کردە و این زندانی سیاسی را بە اعدام محکوم کردند . در (۱۶ مرداد ۱۳۹۹ برابر با ۶ اوت ۲۰۲۰) دیوان عالی جمهوری اسلامی حکم اعدام حیدر قربانی را تایید کرد، این زندانی سیاسی در معرض خطر اعدام قرار دارد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران مردم مبارز و آزادیخواه در کردستان و کامیاران را فرا میخواند دست به تجمع اعتراضی بزنید و خواهان متوقف کردن حکم اعدام حیدر قربانی بشوید.
با فعال کردن میدیای اجتماعی و کانالهای تلگرامی و تویتر افکار عمومی را به منظور نارضایتی و متوقف کردن حکم اعدام حیدر قربانی فرابخوانید. مردم کردستان چندین بار در مقابل خطر اعدام فعالین سیاسی دست به اعتصاب عمومی زده اند و بارها تجمعات اعتراضی برپا کرده اند و تعدادی از محکومین به اعدام را نجات داده اند. اینبار هم لازم است با همه قوا و از هر طریق ممکن برای نجات جان حیدر قربانی دست بکار شویم. جمهوری اسلامی اینبار باید بلندتر از همیشه فریاد و صدای اعتراض ما علیه اعدام و آدم کشی دولتی را بشنود و دست از جنایت بردارد.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
١٩ مرداد ١٣٩٩
٩ آگوست ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …