کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: جسد پنج جوان در سد وحدت سنندج پیدا شده است

جواب مردم علیه جنایت حکومت اسلامی ادامه بی وقفه مبارزه تا سرنگونی است!

طی روزهای اخیر جسد ۵ جوان ۲۰ تا ۳۵ سالە جوانان به نام های (هیوا رحیمی، مسعود امینی، رضا صادقی، سوران محمدی و علی جواهری) در سد وحدت سنندج پیدا شده اند. این ٥ جوان از مبارزین انقلابی بودند که از ٢٥آبان ماه ناپدید شده بودند. به پای اجساد پیدا شده در سد حدت سنندج وزنه های چند کیلویی بسته شده بود و به سد انداخته شده اند.

در جوانرود: پیکر خالد رشیدی در حومه شهر پیدا شده است. خالد رشیدی یکی دیگر از معترضین و بازداشت شدگان آبان در شهر جوانرود بود. جسد خالد رشیدی در حاشیە شهر جوانرود در محلی بە نام “یوسو خانی” که زیرشکنجە اطلاعات وهمچنین آثار گلوله نیز بر پیکرش پیدا شده است.

در شهر سنندج کاوه ویسانی ساکن شهر سنندج، ۲۶ آبان توسط نیروهای سرکوبگر بازداشت شده بود. کاوه ویسانی زیر شکنجه جانباخته و نیروهای امنیتی جنازه وی را جمعه شب در حومه سنندج در محلی به نام‌،باباریز” رها میکنند.

مردم مبارز کردستان
در قیام آبان ماه جوانان و مردم کردستان همگام با مردم در سطح کشور برای سرنگونی حکومت فاسد و جنایتکار جمهوری اسلامی به میدان آمدند. در شهرهای سنندج، جوانرود، مریوان، سقز و بوکان دست به تظاهرات و راه پیمایی زدندوبا فریادهای اعتراضی علیه فقر و گرانی و بیکاری ناقوس بزیر کشیدن این نظام ضد انسانی را بصدا در آوردند. نهادهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی از جمله سپاه پاسداران در مقابله با حضور رادیکال و گسترده مردم در این شهرها دست به جنایت زدند و فقط در جوانرود و مریوان بیش از ٢٠ نفر را با شلیک مستقیم نیرهای نظامی به قتل رساندند. اما، جنایات هولناک جمهوری اسلامی اینروزها با پیدا شدن اجساد ٧ نفر از مبارزین انقلابی در سنندج و جوانرود، ابعاد بیشتری پیدا کرده است. جمهوری اسلامی با شکتجه و اعدام جوانان مبارز و انقلابی و با شنیعترین شیوه که ما در ٤ دهه گذشته در شکنجه گاه های نهادهای اطلاعاتی و امنیتی این رژیم و بدست بیرحمترین جریان اسلام سیاسی داعش تجربه کرده ایم، جوانان معترض را تیرباران و آنها را در سد وحدت و یا بیابانهای اطراف شهر سنندج پنهان کرده است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری جوانان و مردم کردستان را به اعتراض علیه کشتار اعتراض کنندگان آبانماه فرا میخواند.

در ۵ دیماه در کردستان در شهرها و روستاها، در مدارس و محلهای کار و دانشگاه ها همراه با مردم در سایر شهرهای ایران مراسمهای بزرگداشت جانباختگان را برگزار کنید، عکس و بیوگرافی آنهارا همه جا پخش کنید و با بزرگداشت آنها یاد عزیزشان را گرامی بدارید.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
٢٢ آذر ١٣٩٨
١٣ دسامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …