کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: صالح مسلم باید فوری آزاد شود, در مقابل تروریسم دولتی ترکیه باید ایستاد!

پلیس کشور چک، صالح مسلم را دستگیر کرده است. دستگیری صالح مسلم به درخواست دولت ترکیه از پلیس اینترپول انجام شده است. دولت تروریست و فاشیستی اردوغان از طریق پلیس اینترپول میخواهد صالح مسلم را به ترکیه برگرداند.

صالح مسلم رئیس قبلی حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه و مسئول فعلی روابط سیاست خارجی کردستان سوریه است. او در روز ٢٥ فوریه ٢٠١٨ در پراگ بوسیله پلیس بازداشت شد و پلیس این کشور اعلام کرده است بنابه درخواست دولت ترکیه از اینترپول آنها صالح مسلم را در هتل محل اقامتش بازداشت کرده اند.

دولت ترکیه صالح مسلم و حزب پ.ی.د. را به اتهام دست داشتن در انفجار مرکز فرماندهی نظامی آنکارا مجرم شمرده و از پلیس اینترپول خواسته است او را دستگیر و به دولت ترکیه تحویل بدهد. این در حالی است که صالح مسلم شهروند کشور سوریه است. دولت ترکیه یکی از دولتهای تروریست است که صدها نفر از مخالفینش را تا کنون ترور کرده است. صدها هزار نفر را از کار اخراج و یا به زندان فرستاده است. با حمله به عفرین صدها نفر را کشته و زخمی کرده است.

دولتی که در آدم ربایی و سر به نیست کردن مخالفینش زبانزد خاص و عام است نمیتواند و نباید اجازه داشته باشد این چنین فضای ترور و آدم ربایی را به نرم تبدیل کند.

ما ضمن محکوم کردن سیاست تروریستی  دولت اردوغان از دولت چک میخواهیم فوری و بدون قید و شرط صالح مسلم را آزاد کند. سکوت مرگبار دولتها و قدرتهای جهانی در مقابل یورش وحشیانه دولت ترکیه و دیگر تروریستهای اسلامی به عفرین فضایی را مهیا کرده است که اردوغان امروز بتواند با قلدری و سیاست آدم ربایی باعث دستگیری صالح مسلم بشود. انترپول و دول غربی کاری به جنایتکاران حاکم در ترکیه را ندارند بلکه به سفارش آنها صالح مسلم را با اتهامات ساختگی دستگیر کرده اند.

 

ما همه احزاب و جریانات آزادیخواه و مدافع حقوق انسانی را فرامیخوانیم که  دولت اردوغان را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری صالح مسلم بشوند.

 

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

 

٢٦ فوریه ٢٠١٨

 

اینرا هم بخوانید

تجمع بخش های مختلف بازنشستگان در کرمانشاه و چند خبر دیگر

اعتراضات هر روزه بخشهای مختلف بازنشستگان در شهرهای مختلف ادامه دارد. امروز هشتم خردادماه در …