کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: مردم پیرانشهر و اشنویه تعرض یگان ویژه به مراسم نوروز را ناکام گذاشتند

بنا به خبری که به کمیته کردستان حزب رسیده یکشنبه شب همزمان با برگزاری مراسم سال نو در پیرانشهر، ماموران نیروی انتظامی و یگان ویژه حکومت به منظور برهم زدن مراسم، با حمله به برگزارکنندگان مراسم بسوی آنان گاز اشکاور شلیک کردند اما مردم با تغییر مکان مراسم، با روشن کردن آتش و رقص و پایکوبی، عمل وحشیانه مزدوران رژیم را ناکام گذاشتند. در اشنویه نیز ماموران ضد شادی قصد برهم زدن مراسم نوروزی مردم را داشتند که با واکنش سریع و بموقع مردم، مزدوران فرار کردند و از محل دور شدند.

ماموران نیروی انتظامی و یگان ویژه با حمله به جشن و شادی مردم در پیرانشهر و اشنویه تلاش کردند شکست هایشان در جریان مراسمهای باشکوه هشت مارس و چهارشنبه سوری را تلافی کنند. زخم خورده هایی که حضور مردم در شادی و نشاط را نتوانستند تحمل کنند و تلاش کردند، شادی و رقص مردم را بهم بزنند ولی مستاصل و درمانده عقب رانده شدند.

در مراسمهای باشکوه هشت مارس، چهارشنبه سوری و سال نو نه تنها مردم پیرانشهر بلکه مردم شهرها و روستاهای کردستان و سراسر کشور با حضور خود در این مناسبتها و در حالیکه زنان و دختران نقش چشمگیری داشتند و حجابها را دور میانداختند، اشک سران حکومت و آیت الله های مفتخور را درآوردند و آنان را ماتم زده کردند. زخمی که کاربدستان حکومت از شادی و سرور مردم بر خود احساس کردند عمیق تر از سالهای گذشته بود.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری اقدامات سرکوبگرانه حکومت در پیرانشهر و اشنویه را شدیدا محکوم میکند و به مردم کردستان و سراسر کشور که این مناسبتها را باشکوه برگزار کردند درود می فرستد. نهادها و کاربدستان رژیم بخوبی دریافته اند که حکومت مرگ و عزا بوسیله مردم تشنه رفاه و مردم تشنه شادی و خوشبختی به زیر کشیده خواهد شد.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱ مارس ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

تحرکات گسترده برای گرامیداشت روز جهانی کارگر.سیزدهمین روز اعتراض کارگران کاغذ سازی پارس

تحرکات برای برگزاری روز جهانی کارگر گسترده است. به مناسبت روز جهانی کارگر یکسری از …