کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری: مردم انقلابی و بپاخاسته کردستان!

روز یکشنبه ۱۸ دی ماه، سومین سالروز شلیک عامدانه سپاه پاسداران حکومت اسلامی به هواپیمائی مسافربری اوکراینی است که با شلیک دو موشک جان ۱۷۶ مسافر و خدمه بیگناه و یک کودک به دنیا نیامده را گرفتند. جنایتی که خامنه ای و بالاترین فرماندهان سپاه از جمله تصمیم گیرندگان آن بودند.


در گرامیداشت و دادخواهی این جنایت بزرگ، در سالروز خیزش دیماه ۹۶ و در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی، ۴۱ نهاد از دانشجویان، جوانان انقلابی، دانش آموزان، پزشکان و کادر درمان و مادران دادخواه فراخوان به اعتصاب و تجمعات و اعتراضات سراسری داده اند. دانشجویان چندین دانشگاه در کردستان و جوانان شهرهای سنندج، پیرانشهر، مهاباد، ژاورود و دزلی از فراخوان دهندگان این اعتراضات هستند.
در بخشی از این فراخوان چنین آمده است: “امسال در حالی به ۱۸دی نزدیک می‌شویم که شعار سه سال پیش مردم، در خیابان‌های شهرها و دانشگاه‌ها، مشخصا علیه موجودیت و کلیت جمهوری اسلامی بود. در دانشگاه‌های امیرکبیر و شریف حتی شعار «جمهوری اسلامی نابود باید گردد» سر داده شد. شعاری که هم‌اکنون در دانشگاه‌ها، مدارس و خیابان‌های سراسر کشور در حال عملی شدن است. بیش از سه ماه است که یک انقلاب عظیم برای رهایی زنان و همه مردم تحت سرکوب و استثمار از قید و بند حکومت جنایتکاران، آغاز شده است. انقلابی که محور آن «زن زندگی آزادی» و یکی از اصلی‌ترین اهداف آن نابودی جمهوری اسلامی است. حالا همه ما به این باور رسیده‌ایم که میتوانیم جمهوری اسلامی را سرنگون کنیم و مقامات ریز و درشتش را به پای میز محاکمه بکشانیم. پس به مناسبت گرامیداشت یاد انسان‌های به قتل رسیده در تمام طول عمر این حکومت، به‌خصوص در جریان شلیک عمدی به هواپیمای اوکراینی، قصد داریم خشم خود از جنایت و آدمکشی جمهوری اسلامی را به نیروی ادامه انقلاب تبدیل کنیم. بدینوسیله ما دانشجویان، دانش‌آموزان، کادر درمان، زنان برابری‌خواه و جوانان انقلابی فراخوان می‌دهیم: در این روزهای باقی مانده تا یکشنبه ۱۸ دی، با سازمان‌یابی، با آماده‌سازی و تقویت و ایجاد هر چه بیشتر گروه‌ها و جمع‌های انقلابی، خود را برای برگزاری یک روز اعتراضی سراسری در شهرها، دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور آماده کنیم”.


کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری، ضمن حمایت قاطع خود از تلاشها و مبارزات خانواده های دادخواه برای به محاکمه کشاندن سران حکومت اسلامی شما مردم انقلابی کردستان را می خوانیم در روز ۱۸ دی ماه، با اعتصاب و تجمع و راهپیمایی در خیابانها، یاد جانباختگان پرواز اوکراین و یاد همه جناباختگانی که در سه ماه و نیم اخیر و در کل ۴۳ سال گذشته علیه این بنای قتل و آدمکشی و علیه حکومت ضد زن اسلامی مبارزه کردند، را گرامی بدارید و محکمتر از همیشه صدای ژن، ژیان، آزادی و سرنگونی حکومت اسلامی را رساتر کنید!


جمهوری اسلامی نابود باید گردد
زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۱۲ دیماه ۱۴۰۱، ۲ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …