کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: شهرک‌سازی‌های جدید اسرائیل «جنایت جنگی» است

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد هشدار داد که گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیلی در کرانه غربی در ردیف «جنایت جنگی» است.ولکر تورک روز جمعه ۱۸ اسفند به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که این اقدام اسرائیل امکان تشکیل کشوری پایدار برای فلسطینیان را عملاً از بین برده است.

به گفته آقای تورک، ایجاد و ادامه شهرک‌سازی‌ها به منزله انتقال جمعیت غیرنظامی اسرائیلی به «سرزمین‌های اشغالی» فلسطین، در قوانین بین‌المللی «جنایت جنگی» محسوب شده است.این دیپلمات پیشین اتریشی با ابراز «تأسف» از آخرین اقدامات اسرائیل در قبال کرانه غربی گفت، تسریع در ساخت‌وساز شهرک‌ها، تکرار رویه دیرینه ظلم، تشدید خشونت و تبعیض علیه فلسطینیان است.

ولکر تورک روز جمعه در گزارش ارائه شده خود به شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت در فاصله یک سال (بین نوامبر ۲۰۲۲ تا آخر اکتبر ۲۰۲۳) ۲۴ هزار و ۳۰۰ خانه تازه به شهرک‌های موجود اسرائیلی در کرانه غربی افزوده شده است. حدود ۹ هزار و ۷۰۰ باب از این خانه‌ها در مناطق شرق اورشلیم/بیت‌المقدس ساخته شده است.جامعه جهانی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل شرق اورشلیم و کرانه غربی را مناطق فلسطینی برای تشکیل کشور آتی فلسطین می‌داند.برگرفته از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

جریمه بار دوم بی‌حجابی ۴.۵ میلیون تومان. دوربین‌های ادارات به فراجا وصل می‌شوند.

وب سایت انتخاب:امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس در خصوص لایحه حجاب و عفاف گفته است که …