گرانی 30 تا 40 درصدی قیمت ماکارونی

به گزارش صبحانه، 15 اردیبهشت ماه امسال بود که عباس تابش تهران رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه کاهشی در عرضه ماکارونی مورد نیاز مردم به ویژه در ماه مبارک رمضان نداشته ‌ایم و قیمت ‌ها بدون تغییر است، گفته بود که فقط یک شرکت اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده که پرونده آن برای برخورد قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.البته در همان روزها، سید حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان ‌رضوی در واکنش به شایعه گران شدن ماکارونی، تاکید کرده بود که هنوز این اتفاق نیفتاده اما باتوجه به افزایش قیمت آرد که جزو مواد اولیه ماکارونی است، احتمال گران‌ تر شدن قیمت ماکارونی وجود دارد.

بر اساس این نامه، مشخص شده در حالی که قیمت ماکارونی 500 گرمی در سال 1398 با نرخ مصوب 4 هزار تومان عرضه میشده، این رقم در سال 1399 با تورمی حدودا 40 درصدی به 5 هزار و 750 تومان رسیده است. همچنین ماکارونی (اسپاگتی) 700 گرمی نیز از 5400 تومان به 7800 تومان افزایش یافته است.

در عین حال، اسپاگتی 900 گرمی نیز از قیمت قبلی یعنی 6800 تومان به 9750 تومان رسیده و ماکارونی فرمی ساده 500 گرمی نیز از بسته ای 4450 تومان به 6400 تومان در سال جاری افزایش قیمت داشته است که معادل همان حدودا 30 تا 40 درصد افزایش قیمت می شود.

البته توجه به این نکته نیز می تواند مهم باشد که درست پیش از ورود شرکت زر ماکارون به عنوان یکی از غول های مهم صنعت تولید ماکارونی به بورس و عرضه سهام آن، این مجوز صادر شده که قطعا موجب اقبال بیشتر به سهام آن خواهد شد که به نظر می رسد این نکته ریز اما مهم، باید مورد رصد نهادهای نظارتی و قضایی باشد.

Bookmark and Share

زر ماکارون

اینرا هم بخوانید

روایت ایلنا از اخراج١٠٠ کارگر پالایشگاه پارس جنوبی

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران پالایشگاه‌های گاز استان بوشهر گفت: چند روز پیش …