گرسنگی بیش از نیم میلیون نفر در نوار غزه در نتیجه جنگ

سازمان ملل متحد هشدار داده است که بیش از ۵۷۰ هزار نفر در نوار غزه بر اثر جنگ به شدت گرسنگی می‌کشند.

به گزارش آسوشیتدپرس سازمان ملل متحد هشدار داده است که بیش از ۵۷۰ هزار نفر، یعنی تقریبا یک چهارم ساکنان نوار غزه بر اثر جنگ به شدت گرسنگی می‌کشند، زیرا پس از حمله حماس در هفتم اکتبر به اسرائیل و واکنش شدید ارتش این کشور، مقادیر کافی مواد غذایی به غزه نمی‌رسد.

عارف حسین، اقتصاددان ارشد در برنامه جهانی غذای سازمان ملل در این باره گفته است که او “هرگز چیزی در مقیاس و با شتاب آنچه در غزه اتفاق می‌افتد” ندیده است.

به گفته انجمنی که طبقه‌بندی امنیت یکپارچه غذایی (IPC) را پیگیری می‌کند و با سازمان ملل متحد همکاری دارد، تامین مواد غذایی برای تمامی مردم غزه در مرحله “بحرانی” طبقه‌بندی شده است. بنا بر گزارشی پیرامون میزان دسترسی به مواد غذایی، کل جمعیت دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفری باریکه غزه در فاصله هشتم دسامبر سال جاری میلادی تا هفتم فوریه سال ‌آینده بر اساس جدول IPC در فاز سوم بحران یا بدتر از آن قرار می‌گیرد.

این در تمام مدتی که که طبقه‌بندی فاز امنیت یکپارچه غذایی به وجود آمده، یعنی از سال ۲۰۰۴ تاکنون سابقه نداشته است. حداقل یک خانوار از چهار خانوار در غزه حتی در فاز پنجم بحران غذایی یعنی در رده “فاجعه‌بار” طبقه‌بندی شده است. سازمان ملل نیز در انجمن یاد شده سهیم است.دویچه وله

کپی لینک

اینرا هم بخوانید

پرستاران در چندین شهر دست به تجمع زدند  

پرستاران طبق فراخوان قبلی امروز در شهرهای اصفهان، قم، کاشان، شیراز و قروه دست به …