گروهی از سینماگران سوئد: سفارتخانه جمهوری اسلامی را ببندید و سفیر رژیم را اخراج کنید!

گروهی از سینماگران سوئد با انتشار یک ویدئو کلیپ و اعلام یک کارزار خواستار این شده اند که سفارتخانه جمهوری اسلامی در سوئد بسته شود و سفیر رژیم از این کشور اخراج شود. در ویدئویی که به همین مناسبت انتشار یافته است سینماگران شناخته شده ای همچون نومی راپاس، طارق صالح، علی عباسی و میلاد عالمی از یک انقلاب زنانه در ایران سخن می گویند و ضمن محکوم کردن سرکوب معترضیان در ایران خواستار این شده اند که دولت سوئد سفارتخانه جمهوری اسلامی در این کشور را به نشانه همبستگی با انقلاب مردم ایران ببندد و سفیر رژیم را از سوئد اخراج کند.

علی عباسی و میلاد عالمی که مبتکر این کارزار هستند در مصاحبه با تلویزیون سوئد گفته اند که بستن سفارتخانه جمهوری اسلامی اقدام سیاسی بسیار مهمی علیه رژیم است که اگر سوئد مبادرت به انجام آن کند کشورهای دیگر در اسکاندیناوی نیز از آن پیروی خواهند کرد.

علاوه بر میلاد عالمی، علی عباسی، نومی راپاس و طارق صالح اسامی سایر شرکت کنندگان در این ویدئو که بازیگر و یا فیلمنامه نویس هستند عبارتند از: دانیل اسپینوزا، اردلان اسماعیلی، اوین احمد، پابلو لیوا ونگر، گیزم اردوغان، نانا بلوندل، مونا مصری، مارال نصیری.

ما از این کارزار قویا حمایت می کنیم و همگان را نیز فرامی خوانیم که که از این کارزار وسیعا پشتیبانی کنند و بر دولت سوئد فشار بیاورند تا سفارتخانه جمهوری اسلامی در استکهلم بسته شود و سفیر جمهوری اسلامی از این کشور اخراج گردد. تنها با بسیج افکار عمومی و اعمال فشار از سوی مردم است که می توان دولتهای غربی را به قطع روابط دیپلماتیک و سیاسی با جمهوری اسلامی وادار کرد. بایکوت جهانی جمهوری اسلامی بهترین نوع حمایت از انقلاب مردم ایران و زنان و مردان شجاعی است که به میدان آمده اند تا این رژیم را سرنگون کنند.

کمیته اسکاندیناوی حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ اکتبر ۲۰۲۲- ۲۷ مهر ۱۴۰۱

اینرا هم بخوانید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری از تلویزیون کانال جدید

پخش زنده کنگره ۱۳ حزب کمونیست کارگری ایران از تلویزیون کانال جدیدکنگره در روزهای جمعه …