گزارشات کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری از اعتصاب عمومی دوشنبه ۲۸ شهریور در شهرهای کردستان

اطلاعیه خبری کمیته کردستان- شماره ۶:گزارشی از اعتصاب عمومی دوشنبه ۲۸ شهریور در کردستان

بنا به گزارشات رسیده به کمیته کردستان، سراسر شهرهای کردستان روز دوشنبه ۲۸ شهریور در اعتصاب عمومی هستند. کلیه فروشگاهها، مراکز صنعتی و مغازه ها در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، بوکان، کرمانشاه، ایلام، سردشت، اشنویه، پیرانشهر، مهاباد، بانه، جوانرود و دیواندره در اعتصابند. در شهر دیواندره علاوه بر اعتصاب عمومی مردم دست به تظاهرات زدند. سرکوبگران به مردم شلیک کردند و تعدادی مجروح شدند که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است. درگیری جوانان با مزدوران حکومت به خیابانها و کوچه های مختلف کشیده شده است.

در شهر سقز ماموران حکومت مغازه داران را تحت فشار قرار دادند که محل کار خود را باز کنند اما کسی زیر بار قلدری آنان نرفت و مزدوران ناکام ماندند. طبق گزارشی که به ما رسیده است اعتصاب در سقز هیچگاه اینچنین یکپارچه و همگانی نبوده است. از سوی دیگر نهادهای اطلاعاتی حکومت با همان طرح سوخته و شکست خورده همیشگی اقدام به احضار تلفنی و دستگیری تنی چند از فعالین اجتماعی کردند. در سقز نیز علاوه بر اعتصاب عمومی جوانان این شهر با سردادن “شعار مرگ بر دیکتاتور” تجمع اعتراضی برپا کردند.

اتحاد و همبستگی یکپارچه در این اعتصاب و حمایت دانشجویان و دیگر بخشهای مختلف مردم در سراسر کشور ضامن پیشروی و موفقیت های بیشتر در جهت سرنگونی حکومت اسلامی ضد زن خواهد بود.

جمع کردن بساط گشتهای ارشاد، لغو حجاب اجباری اسلامی، محاکمه آمرین و عاملین قتل مهسا امینی و آزادی کلیه دستگیر شدگان روزهای اخیر و کلیه زنانی که به دلیل حجاب در زندان بسر میبرند خواستهای فوری مردم در کردستان و در سراسر کشور است.

سرنگون باد حکومت اسلامی

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

**************

طلاعیه خبری کمیته کردستان شماره ۵

ادامه تجمعات اعتراضی در سنندج و مهاباد

بنا به اخبار دریافتی عصر روز یکشنبه ۲۷ شهریور مردم سنندج در ادامه اعتراضات روز شنبه، علیه حکومت و قاتلان اسلامی به خیابان آمدند و با شعار “مرگ بر دیکتاتور”، “زن، زندگی، آزادی”، دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروهای سرکوب اقدام به پرتاب گاز اشک آور بسوی معترضین کردند.

در خیابان آزادی مهاباد نیز جمعیتی در اعتراض به زن ستیزی حکومت و در محکومیت قتل مهسا امینی توسط گشت کشتار، با شعار “زن، زندگی، آزادی” تجمع اعتراضی برپا کردند.

در اطلاعیه های خبری دیگر جزئیات اعتراضات روز یکشنبه به اطلاع خواهد رسید

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ شهریور ۱۴۰۱

**********************

اعتصاب عمومی در شهرهای کردستان شروع شده است

دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

بنا به گزارشات رسیده به کمیته کردستان، سراسر شهرهای کردستان روز دوشنبه ۲۸ شهریور در اعتصاب بسر میبرند. کلیه فروشگاهها در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، بوکان، سردشت، اشنویه، مهاباد، بانه و … تعطیل است.

کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری ایران

دوشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۱

گزارشات بیشتر از اینجا

https://www.facebook.com/komite.kurdstan.wpi

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو در محورهای ریلی رشت، قزوین، ابیک، زیاران، کوهین، کوهندژ

اعتراض کارگران ابنیه فنی راه آهن ناحیه شمال دو که در محور ریلی رشت، قزوین، …