گزارشی از اردوگاه خانواده‌های داعش در حومه موصل

دیدبان حقوق بشر روز پنجشنبه اعلام کرد نیروهای امنیتی عراق ده‌ها زن و کودک عراقی مظنون به ارتباط با گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش را به اردوگاهی در نزدیکی شهر موصل منتقل کرده‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اردوگاه ویژه اسکان خانواده‌های پیکارجویان و عوامل مظنون به ارتباط با گروه داعش، در منطقه برطله در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری شرق موصل واقع شده است.

بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر، دست کم ۱۷۰ خانوار، که بیشتر اعضای آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، از مناطق غرب موصل – پیش از اعلام آزادسازی کامل شهر – به این اردوگاه منتقل شده‌اند.

به گفته این سازمان اردوگاه برطله روز یکشنبه و در پی دستور شورای منطقه‌ای موصل، که می گوید باید به خانواده‌های اعضای داعش خدمات روان درمانی و آموزش‌های ایدئولوژیک ارائه شود، بر پا شده است.

این نهاد مدافع حقوق بشر مستقر در نیویورک، از قول برخی از این خانواده‌ها نوشته آنها با این اتهام که بستگانشان با داعش مرتبط هستند به این محل آورده شده و نباید بابت عمل یک نفر همه اعضای خانواده را تنبیه کرد.

مقام‌های دولتی عراق به دیدبان حقوق بشر گفته‌اند کمیته ویژه‌ای در اردوگاه هست که با این افراد مصاحبه می‌کند و اگر تحقیقات آنها نشان دهد که ارتباطی با داعش ندارند، می‌توانند آنجا را ترک کنند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …