گزارش آکسیون برای آزادی چهار پیشمرگ بازداشتی در ونکوور کانادا

همچنانکه مطلع هستید ۴ پیشمرگ حزب کومه له کردستان ( عبداله مهتدی) در اوایل مرداد ۱۴۰۱ در منطقه سوما و برادوست استان آذربایجان غربی از طرف رژیم اسلامی دستگیر شده اند.

اطلاعیه حزب کومەلە کردستان ایران در رابطه با:دستگیری یک تیم پیشمرگه توسط نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی ایران (komala.org)

بنا به دعوت کمین فری دم ناو( کمین آزادی کارگران زندانی)، کمیته علیه اعدام ، کمپین آزادی زندانیان سیاسی و کمپین نه به سناریوسازی اکسیونی از طرف حزب کمونیست کارگری ایران – واحد غرب کانادا در آرت گالری ونکوور در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۲۲ برگزار گردید.

خانه – حزب کمونیست کارگری ایران (wpiranfa.com)

فارسی – Free Them Now (free-them-now.com)

notoexecution (noto-execution.blogspot.com)

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی | به وبلاگ کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی خوش آمدید (wordpress.com)

این برنامه با سخنرانی عباس ماندگار و اعلام برنامه و هدف این اکسیون آغاز شد. عباس ماندگار سیاست حزب در رابطه با محکوم کردن دستگیری این ۴ جوان و پشتیبانی بدون قید و شرط از آنها سوای سیاستهای متفاوت این دو حزب و درخواست آزادی فوری آنها را بیان کرد.

Aug14Abbas Mandegar – YouTube

عباس ماندگار در ادامه صحبتهای خود علاوه بر پشتیبانی از این ۴ جوان پیشمرگ، از دستگیری فرنگیس مظلوم، اذیت و آزار خانواده های کشته شد گان آبان ۱۳۹۸ و سوزاندن و سرکوب شهروندان بهایی در روشن شهر شمال و بقیه مناطق ایران پرداخت.

Aug14Abbas Mandegar3 – YouTube

سپس سلیمان سیگارچی از تجربه شخصی خودش در سال ۱۳۶۲ و اینکه آن زمان هیچ کسی از ایشان دفاع نکرد ، حتی سازمان متبوعه اش که بخاطر ان دستگیر شده بود. اما امروز این نهادها و حزبی به اسم حزب کمونیست کارگری وجود دارد که از این دستگیر شدگان دفاع می کند.

Aug14Soleyman Sigarchi – YouTube

سخنران بعدی حمید بهرامی نماینده حزب کومه له بعد ار تشکر از نهادهای فراخوان دهنده و حزب کمونیست کارگری متن نامه خانواده های این پیشمرگان به سازمانهای حقوق بشر و جاوید رحمان را به انگلیسی قرائت کرد.

14 Aug Hamid Bahrami – YouTube

متن فارسی این نامه از طرف مهری کاظمی به زبان فارسی برای حضار قرائت گردید.

14 Aug Mehri Kazemi – YouTube

سپس مصطفی صابر عضو دفتر سیاسی حزب در سخنرانی دستگیری این ۴ جوان کرد زبان را از طرف قاتلان مردم ایران محکوم کرد.

Aug14Mostafa Saber – YouTube

سخنران بعدی مینا بهروزی از طرف کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری و در در تائید فراخوان این نهادها و حزب از این اقدام پشتیبانی کرد. اشاره کرد که فعالیت سیاسی باید آزاد باشد و هیچ کسی نباید به جرم آزادیخواهی و عضویت در حزبی محاکمه و مجازات گردد.

Aug14Mina Behroozi – YouTube

در پایان مسعود آذرنوش بعنوان یک اکس- بهایی از تجارب شخصی خود و خانواده اش و همه بهائیت گفت. که بخاطر داشتن باور مذهبی دیگری بهائیان در ایران چگونه از کار اخراج شده و به مضیقه افتاده اند.

14 Aug Masoud Azarnoush – YouTube

در آغاز ، در طول برنامه و پایان آن سرودهای شاد، توماج صالحی و بلا چاو بلا چاو پخش گردید.

اکسیون با بنرهای و پلاکارد حزب ، نهادها نامبرده  و عکسهای گوناگون از دستگیر شدگان مزین شده بود.

گزارشگر سلیمان سیگارچی

۱۵ اوت ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …