گزارش بی بی سی از اعتراضات در تهران

بی بی سی،براساس تازه‌ترین خبرهای رسیده از ایران، تجمعات اعتراضی در برخی از شهرهای ایران شکل گرفته است.

در همین خصوص تصاویر متعددی به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که نشان می‌دهد در شهرهای مختلف از جمله مشهد، بابل، اصفهان، شیراز و کرمانشاه و یزد تجمع‌های اعتراضی در حال شکل‌گیری است و معترضان علیه رهبر و سپاه شعار می‌دهند. همین گزارشها حاکیست که در میدان آزادی گاز اشک‌آور شلیک شده است.

“به من نگو فتنه‌گر، فتنه تویی ستمگر” و همین‌طور “رهبر بی‌کفایت، استعفا استعفا” از جمله شعارهای معترضان است.

گزارشها از حاکم بودن جو امنیتی شدید در این شهرها و در مناطقی که تجمعاتی در آنها صورت رفته مخابره شده است.

یکی از حاضران در میدان آزادی تهران درباره تجمع اعتراضی به بی‌بی‌سی فارسی گفت “جمعیت در میدان آزادی زیاد است. مردم گروه گروه جمع می‌شوند شعار می‌دهند و پلیس با گاز اشک آور و تیرهوایی متفرقشان می‌کند.”

یکی دیگر از حاضران در میدان آزادی تهران به بی‌بی‌سی فارسی گفت: “وقتی از شمال به میدان آزادی نزدیک شدیم متوجه شدیم که داخل میدان گاز اشک‌آور زدند و مردم به سمت شمال حرکت می‌کنند. روبروی خروجی ترمینال غرب در اتوبان جناح بیش از هزار نفر جمع شده بودند، مسیر را بسته بودند و شعار می‌دادند. تعداد بیشتری هم در پیاده‌روها ایستاده بودند و یا در حال حرکت به سمت میدان صادقیه شعار می‌دادند. ماشین‌ها اکثرا با زدن بوق مردم معترض را همراهی می‌کردند تا اینکه حدود صد موتور سوار نیروی ویژه به مردم حمله کردند. نیروهای پلیس اجازه نمی‌دادند که گروه‌های مختلف مردم که در نقاط مختلف میدان به هم بپیوندند.”بگذر از پست توییتر شماره از @bbcpersian

BBC NEWS فارسی@bbcpersian

تصاویر دریافتی از تهران نشان می‌دهد در میدان آزادی تعدادی از معترضان جمع شده‌اند و شعارهایی علیه حکومت ایران سر می‌دهند. همچنین تصاویری از اصفهان نیز به دست بی‌بی‌سی فارسی رسیده که جو امنیتی حاکم بر این شهر را نشان می‌دهد

همین گزارشها حاکیست که ورودی متروی ایستگاه آزادی بسته شده است.

همچنین ویدیوهایی که از شهر یزد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده نشان می‌دهد که معترضان در این شهر تجمع کرده‌اند و شعار می‌دهند: “کشته ندادیم که سازش کنیم، رهبر قاتل را ستایش کنیم.” – “رئیس کل قوا، استعفا استعفا”.

ویدیویهای دریافتی از تجمع معترضان در سمنان نیز حاکیست که مردم علیه نظام شعار می دهند؛ “رفراندوم رفراندوم، راه نجات مردم” از جمله این شعارهاست.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …