جمهوری اسلامی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت سرش به سنگ خورد

روز شنبه 13 اکتبر در ادامه سه روز فعالیت علیه جمهوری اسلامی، در نمایشگاه جهانی کتاب درفرانکفورت،‌ آکسیون اعتراضی قابل توجهی در حمایت از اعتصابات کامیونرانان و اعتصاب سراسری معلمان در روزهای ۱۴ و ۱۵ اکتبر (۲۲ و ۲۳ مهر) در محوطه نمایشگاه کتاب برپا شد که مورد استقبال گرمی قرار گرفت. تجمع کنندگان با در دست داشتن پوسترها و پلاکاردهایی در حمایت از اعتصابات جاری در ایران، در محوطه نمایشگاه راهپیمایی کردند که توجه بسیاری از بازدید کنندگان از نمایشگاه  را بخود جلب کرد. دراین تجمع اعتراضی نوید محمدی به زبان آلمانی در باره اعتصابات رانندگان کامیون و معلمان سخنرانی کرد. چندین خبرنگار و رسانه از این برنامه فیلم و گزارش تهیه کردند و رسانه هایی با شهناز مرتب مصاحبه کردند.

حضور ما در نمایشگاه کتاب فرانکفورت صحنه جالبی از رویارویی با جمهوری اسلامی است. چندین سال است در تمام پنج روز نمایشگاه که محل بازدید صدها هزار نفر از کشورهای مختلف میباشد، فعالین حزب با برپایی غرفه ای با عکس و جزوات و پوسترهای تبلیغی در حمایت از مبارزات مردم ایران، علیه جمهوری اسلامی افشاگری میکنند و فضا را برای مزدوران جمهوری اسلامی که هنوز در این نمایشگاه حضور پیدا میکنند،‌ تنگ میکنند. این فشارها چنان موثر بوده که از چند ماه قبل جمهوری اسلامی با مسئولین نمایشگاه تماس گرفت و تلاش کرد که جلو حضور ما را بگیرد. این تلاش ها چندین مورد در رسانه های حکومت نیز منعکس شد. اما جمهوری اسلامی سرش تماما به سنگ خورد و امسال فعالین ما با دست پرتری در نمایشگاه حضور یافتند و علاوه بر غرفه و برپایی آکسیون، پانلی نیز توسط فعالین حزب برپا شد که مینا احدی سخنران آن بود.

جمهوری اسلامی باید از نمایشگاه کتاب و همه مجامع دولتی و غیر دولتی در کشورهای دیگر بیرون انداخته شود. حکومتی که زبان میبرد و اعدام میکند، حکومتی که نویسنده ها را به زندان می اندازد و به قتل میرساند و دشمن هر نوع آزادی بیان و عقیده ای است جایش در نمایشگاه کتاب نیست.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – آلمان

13 اکتبر 2018

عکس و فیلم از تجمع اعتراضی روز شنبه ۱۳ اکتبر را مشاهده می کنید.

 

فیلم سخنرانی نوید محمدی در تجمع اعتراضی در حمایت از اعتصابات رانندگان کامیون و معلمان روز شنبه 13 اکتبر 2018 در نمایشگاه جهانی کتاب در فرانکفورت

فیلم راهپیمایی در حمایت از اعتصابات رانندگان کامیون و معلمان شنبه 13 اکتبر 2018 در محوطه نمایشگاه جهانی کتاب در فرانکفورت

 

عکس

 

 

 

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …