گزارش دو سخنرانی نسرین رمضانعلی به مناسبت هشت مارس در شهر«پوردونو» در ایتالیا. عکس

 

سخنرانی نسرین رمضانعلی به مناسبت هشت مارس در شهر«پوردونو» در ایتالیا
روز جمعه برابر با هشت مارس روزجهانی زن، نسرین رمضانعلی در ادامه برنامه هایش به مناسبت هشت مارس در شهر پوردونوی ایتالیا سخنرانی کرد.عنوان سخنرانی وی نقش حکومت و قوانین اسلامی در زندگی زنان بود.لازم به توضیح است که برنامه های امروز تا ساعت 11 شب و در جاهای مختلف برگزار میشود.عکسهای امروز جمعه 8 مارس ساعت 10 صبح اولین برنامه می باشد. گزارش کامل این برنامه متعاقبا منتشر خواهد شد.تصاویر

 

***********************************

گزارشی از سمینار هشت مارس در شهر«پوردونو» در ایتالیا با حضور نسرین رمضانعلی

برنامه امروز ۷ مارس ساعت ۱۰ صبح در سینما Zieroo به مناسبت روز جهانی زن با نشان دادن فیلمی تحت عنوان «مستندی به نام رادیو کوبانی» شروع شد. بعد از نمایش فیلم طاهر جعفرزاده مسئول موسسه ندا نسرین رمضانعلی را معرفی کرد. وی توضیح کوتاهی پیرامون اینکه کردها در چهار کشور و چهار بخش از ایران، عراق سوریه و ترکیه زندگی میکنند به جلسه ارائه داد.

سپس نسرین رمضانعلی سخنرانی کرد. او در ابتدا از شرکت کنندگان در جلسه تقاضا کرد به احترام تمامی زنانی که در راه مبارزه برای آزادی زن و حقوق زنان جان باخته و قربانی حکومت اسلامی و قوانین ضَد زن شده اند، یک دقیقه سکوت کنند. به درخواست نسرین سکوتی کامل بر جلسه حاکم شد و سپس حاضرین با بلند شدن و دست زدن، به زنانی که در راه آزادی مبارزه کرده و جانشان را از دست داده اند ادای احترام کردند.

نسرین رمضانعلی ابتدا تاریخی از زندگی مبارزاتی خود را توضیح داد. به شرایط و موقعیت زنان اشاره کرد. و اینکه ما شاهد عروج دو جنبش قوی در منطقه هستیم جنبش ضد مذهبی و اسلامی، جنبشی که علیه داعشیان حکومت ایران است و این مبارزه ۴۰ سال است قدمت دارد. و جنبش اجتماعی و قدرتمند دیگر جنبش رهایی زن است که از ابتدای سر کار آمدن جمهوری اسلامی قد علم کرد. امروز این جنبش رهبران و سخنگویان خود را دارد. گام به گام حکومت داعش اسلامی ایران را مجبور به عقب نشینی کرده است. در عین حال داعش در کردستان عراق و سوریه تمام عیار چهره کریه اسلامی خود را به نمایش گذاشت. جنایت کرد، زنان را برده کرده و در بازار فروخت.

اگر نام کوبانی در سوریه برای هر کسی آشناست، نتیجه مبارزات زنان و انسانهای آزادیخواه در مبارزه بر علیه جریانات تروریستی نظیرداعش می باشد. رسانه های عمومی امروز صدای مردم کوبانی علیه داعش را جهانی کرد.

صحنه های فیلم مستندی که نشان داده شد، مرا به دو دوره زندگیم برد. زمانی که جمهوری اسلامی به کردستان حمله کرد. بمباران و توپ باران کرد برای سرکوب مردم کردستان. خیلی ها را در کوچه و خیابان اعدام کرد تا روحیه مبارزاتی را در هم بشکند. در دو یورش به دستور سران جنایتکار اسلامی شهرها و روستاها را تبدیل به خرابه کردند. و قتل عام کردند. بار دوم شاهد زنده جنایتی عظیم در حلبجه بودم . بمباران شیمایی این منطقه توسط دولت جنایتکار عراق که باید با فاجعه هیروشیما و ناکازاکی مقایسه شود، بیش از ۵ هزار نفر در کمترین زمان ممکن قتل عام شدند. سیاستهای همه دولتهای منطقه بشدت ضد انسانی است. در این سیاستها قربانی مردمی هستند که میخواهند در صلح و بدون جنگ در کنار هم زندگی کنند. در میان صحبتها بارها حاضرین نسرین را تشویق کردند.

در قسمت پرسش و پاسخ سوالات زیادی پیرامون زندگی شخصی نسرین رمضانعلی مطرح شد. حضوریک پروفسور تاریخ نیز بخشی از برنامه امروز بود که گفت خیلی خوشحال هستم یک شاهد زنده را اینجا داریم که بعنوان یک لیدر سیاسی مبارزات در این سالها، اینجا حضور دارد و از تجربیات خودش میگوید.

وی در پایان سوالاتش پیرامون وضعیت زنان و مردم کردستان گفت بعنوان یک استاد تاریخ امیدوارم هیچ وقت جوانان ما مجبور نشوند برای داشتن آزادی اسلحه بدست بگیرند. نسرین رمضانعلی خیلی ساده گفت اگر تنها به ۱۰۰ سال پیش تاریخ ایتالیا نگاه کنید متوجه خواهید شد پدر بزرگان شما و مادر بزرگان شما برای بدست آوردن آزادی جنگیدند. وی اشاره کرد به مادر دوستش که ایتالیایی است و مادرش پارتیزان بوده است. و اینکه وقتی وی از خاطراتش میگفت احساس میکردم او دارد داستان زندگی مرا مرور میکند. شکست فاشیسم در این کشور حاصل این مبارزات بود.
نسرین رمضانعلی
7 مارس 2019

تصاویر

 

 

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …