گزارش رسانه های رژیم از اعتراضات کارگران پلی‌اکریل

فارس خبرگزاری سپاه به همراه ایلنا خبرگزرای خانه کارگر گزارشاتی از ا عتراض امروز کارگران پلی اکریل اصفهان منتشر کرده اند. متن گزارشات ضمیمه است .روزنه

ایلنا:امروز صبح کارگران پلی‌اکریل مقابل استانداری اصفهان تجمع کردند.

منابع خبری ایلنا در پلی‌اکریل از تجمع صبح امروز حدود ۶۰۰ نفر از کارگران این شرکت خبر دادند.

از قرار معلوم، این معترضان از ساعت نه مقابل استانداری اصفهان تجمع می‌کنند و از آنجا که مسئولان اصفهان حاضر به مذاکره با این کارگران نشده‌اند، پس از گذشت ساعتی، معترضان به سمت میدان انقلاب اصفهان حرکت می‌کنند.

در حال حاضر، تعدادی از این کارگران حوالی میدان انقلاب شهر اصفهان هستند و به سمت دفتر مرکز ی شرکت در حال راهپیمایی هستند.

کارگران می‌گویند در جریان این راهپیمایی، عوامل انتظامی کارگران را متفرق کرده‌اند.

کارگران معترض پلی اکریل که در شش ماه گذشته دستمزد نگرفته‌اند؛ می‌گویند: هیچ کس، نه کارفرما و نه استانداری حامی ما نیست؛ نه تنها حق و حقوق ما را نمی‌دهند بلکه صدای ما را هم نمی‌شنوند.

—————–

فارس:تجمع چندباره کارگران پلی اکریل/ حقوق‌ها پرداخت نشد
کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزد خود در مقابل استانداری اصفهان دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کارگران شرکت پلی اکریل اصفهان ظهر امروز در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزد خود در مقابل استانداری اصفهان دست به تجمع زدند.

پس از آن نیز با حرکت به سمت خیابان نشاط به اعتراض خود ادامه دادند که مسؤول دفتر امام جمعه اصفهان برای دقایقی در جمع معترضان حاضر شد.

حجت‌الاسلام دست‌افکن به معترضان گفت: آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با وزیر صنعت در مورد مشکلات کارخانه‌ها و به ویژه پلی اکریل صحبت کرده و قول گرفته که این مشکلات در جلسه هیأت دولت بررسی و چاره‌اندیشی شود.

چندی پیش نیز کارگران این شرکت در محل شرکت تجمع کرده بودند که این تجمع با قول مساعد هیأت اجرایی پایان یافته بود.

 

به گزارش فارس، دو شرکت پلی اکریل و مواد الیاف مصنوعی (DMT) ماه‌ها است که به دلیل مشکلات نقدینگی با کاهش ظرفیت تولید و عدم پرداخت حقوق کارگران مواجه هستند.

در همین رابطه زهرا سعیدی در اواخر آذر ماه از موافقت دولت با پرداخت فوری 20 میلیارد تومان کمک به شرکت پلی اکریل خبر داد و گفت: دولت در گذشته با کمک 20 میلیارد تومانی به کارخانه پلی اکریل موافقت کرده و آن را آخرین کمک دولت به این کارخانه عنوان کرده بود، دولت با کمک 20 میلیارد تومانی دیگری موافقت کرده و در مجموع مبلغ 40 میلیارد تومان به این کارخانه تزریق می‌شود.

محسن نیرومند مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: علت تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان به سبب طولانی شدن انتخاب هیأت مدیره دولتی برای اداره امور کارخانه بوده و امیدواریم تا شب عید نیمی از مطالبات معوقه کارگران پلی اکریل پرداخت شود.

وی افزود: اکنون گروهی اجرایی متشکل از چند مدیر دولتی با سرمایه 40 میلیارد تومان، دو قسمت را احیا کرده‌اند و به زودی با راه‌اندازی واحد اصلی حقوق پرسنل هم قابل تأمین است؛ دولت نمی‌تواند به کارگران واحدهای تولیدی ورشکست شده حقوق بدهد ولی اگر بخواهند می‌توانند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار بگیرند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان این که کارگران پلی اکریل برای بیمه بیکاری تقاضایی نداشتند، ادامه داد: حفظ کار برای آن‌ها مهم‌تر بوده است که حاضر شده‌اند این چند ماه سختی را بدون حقوق بپذیرند تا کارخانه دوباره راه بیفتد.

اینرا هم بخوانید

۳۶ زن زندانی خواهان برگزاری علنی دادگاه نرگس محمدی شدند

سی و شش نفر از زنان زندانی سیاسی- عقیدتی زندان اوین در خواست کرده اند …