گزارش محرمانه، آیا ترامپ دخالت روسیه در انتخابات را می‌پذیرد؟

گزارش محرمانه اثبات دخالت و نفوذ روس‌ها در انتخابات آمریکا که توسط ۱۷ دستگاه اطلاعاتی تهیه شده، امروز در اختیار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، قرار خواهد گرفت.

این درحالی است که چهل و پنجمین فرمانده کل قوای آمریکا تاکنون حاضر نشده نقشی برای مسکو در تاثیر گذاری بر نتیجه انتخابات قائل شود.

مدیران نهادهای اطلاعاتی امنیتی ایالات متحده شامل مدیر کل اطلاعات ملی، روسای سازمان مرکزی اطلاعات(سیا) و پلیس فدرال(اف‌بی‌آی) امروز گزارش محرمانه دخالت و نفوذ روس‌ها در انتخابات آمریکا را در اختیار آقای ترامپ در نیویورک قرار می‌دهند.

ترامپ، همچنان با دیده شک به نتیجه این یافته ها می‌نگرد و در آخرین واکنش خود پیش از دریافت گزارش در توییتر نوشت: «کمیته ملی حزب دموکرات پس از ادعای هک شدن ایمیل‌هایشان توسط روس‌ها به اف‌بی‌آی اجازه بررسی سرورهای خود را نداد. بنابراین چگونه می‌توانند از هک شدن آنها مطمئن باشند، چه خبر است؟»

اما یکی از مقامات بلند پایه امنیتی سازمان سیا که نخواسته نامش فاش شود به رویترز گفته است که هکرهای روسی به دستور ولادیمیر پوتین، ایمیل‌های رهبران دموکرات را هک کرده و از طریق یک واسطه در اختیار سایت افشاگر ویکی‌لیکس قرار داده‌اند.

به گفته این مقام امنیتی، ارائه اطلاعات دزدیده شده از ماه اکتبر، یک ماه مانده به انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا، شدت گرفت.

ترامپ روز گذشته، دن کوتس، سناتور بازنشسته ۷۳ ساله که عضو کمیته اطلاعات سنا بوده را برای ریاست اداره کل اطلاعات ملی آمریکا در نظر گرفت. این اداره مدیریت ۱۷ نهاد اطلاعاتی کشور را برعهده دارد.

منابع نزدیک به آقای ترامپ روز گذشته اعلام کردند که او بنا دارد تغییراتی در نهادهای اطلاعاتی ایجاد کند.

پل رایان، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان نیز روز گذشته در یک کنفرانس خبری، از موضع آقای ترامپ درباره یافته‌های نهادهای اطلاعاتی و برنامه او برای ایجاد تغییرات در این نهادها حمایت کرد.

او گفت: «یافته‌های این نهادها همواره صحیح نیست. ما نمونه های آن را در گذشته شاهد بودیم. اما من به پشتکار و از خود گذشتگی زنان و مردان ما در این نهادها اطمینان دارم. اما همواره فضا برای بهبود وجود دارد. ما پس از حملات یازدهم سپتامبر، در این نهادها تغییر و تحول ایجاد کردیم. زیرا مشخص شد که کارآیی خود را از دست داده بودند. بله همواره جا برای بهبود وجود دارد.»

نسخه محرمانه گزارش امنیتی که قرار است امروز در اختیار رئیس جمهوری منتخب قرار گیرد، روز گذشته در اختیار باراک اوباما قرار گرفت.گفته می‌شود نسخه غیر محرمانه این یافته‌ها هفته آینده برای عموم منتشر خواهد شد.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …