گزارش کنفرانس اعضای حزب کمونیست کارگری در آمریکای شمالی


روز یکشنبه 29 آگوست کنفرانس اعضای حزب کمونیست کارگری در آمریکای شمالی با حضور حمید تقوائی لیدر حزب، اصغر کریمی رئیس هیئت دبیران و سیاوش مدرسی دبیر کمیته خارج حزب به صورت آنلاین در پلتفرم زووم برگزار شد.

جلسه با سرود انترناسیونال شروع و با سخنرانی  افتتاحیه حمید تقوائی ادامه پیدا کرد. حمید تقوائی در بخشی از  صحبتهای خود به دوره پر تحول پیش رو و چشم انداز شکلگیری تظاهرات گسترده در خارج کشور اشاره کرد و تاکید کرد که تشکیلات خارج باید خود را  برای شرکت فعال و تاثیرگذاری هر چه بیشتر در این  اعتراضات آماده کند. او گفت ما باید در عین رادیکالیزه و نمایندگی کردن اعتراضات و مبارزات  همه مردم و فعالین در عرصه های مختلف، حزب را به خوبی نمایندگی کنیم، با شعارها و پلاکاردها و بنرها و مبلغین حزبی حضور به هم برسانیم، و  فرهنگ حزبی  و تحزب را را در میان فعالین و کلا ایرانیان مقیم خارج گسترش بدهیم.  

سپس مسئولین کمیته های شرق و غرب کانادا بابک یزدی و عباس ماندگار گزارش فعالیت کمیته های خود را  در دوره ی اخیر ارائه دادند. پس از آن مسئولین عرصه های مختلف از جمله مسئولین کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته علیه اعدام، فدراسیون پناهندگان، فری دم ناو و …  هرکدام به گوشه هایی از فعالیت عرصه های خود پرداختند. بعد از آن اعضای حزب به بحث و نقد و بررسی و تکمیل  گزارش ها پرداختند. در خلال کنفرانس  چند کلیپ از گوشه هایی از این فعالیت ها  نیز پخش گردید.

در قسمت بعد بحث حول نقشه عمل و جهت گیری آینده کمیته ها و فعالین حزب اختصاص یافت. در این قسمت به گسترش بیشتر فعالیت حزب در آمریکای شمالی، مبارزه با اسلام سیاسی، سیاست بایکوت جمهوری اسلامی و نقش و اهمیت حزب و حزبیت و… پرداخته شد.

در پایان هر قسمت نیز وقتی هم به مهمانان اختصاص داشت. در این کنفرانس یکی از مهمانان به نام سپهرداد گرگین که از شاعران و نویسندگان متعهد شهر تورنتو می باشد  نیز به عضویت حزب در آمد.

رفقا اصغر کریمی، رییس هیات اجرایی حزب و سیاوش مدرسی، دبیر تشکیلات خارج کشور حزب در خلال برنامه  و هر جا که لازم دانستند، اظهار نظر و همراهی نمودند. 

در بخش بعدی، داوطلبان عضویت در کمیته های شرق و غرب کانادا ابراز آمادگی نموده و برای شرکت در انتخابات اعضای کمیته، ثبت نام نمودند. ترتیب پروسه انتخابات از طریق اینترنتی سازماندهی شد و نتیجه انتخابات نیز در پایان گزارش آمده است.

در این کنفرانس 9 نفر به عنوان اعضای کمیته شرق و 8 نفر به عنوان اعضای کمیته غرب انتخاب شدند.

کنفرانس با سخنرانی اختتامیه حمید تقوائی به پایان رسید. او در این سخنان اساسا به نقشه عمل شش ماهه  تشکیلات آمریکای شکالی حزب پرداخت و اظهار امیدواری کرد که در کنار و با همکاری  کمیته های حزبی در شرق و غرب کانادا، واحدهای حزبی در کشور آمریکا نیز  تشکیل شود و یکی  از دستاوردهای فعالیت دوره آتی شکل گیری کمیته حزبی در این کشور باشد.

اعضای منتخب  کمیته شرق : داود آرام، سهیلا دالوند، ایرج رضائی، امیر زاهدی، کیا صبری، هژآر علیپور، مهران محبوبی، یدی محمودی، بابک یزدی

اعضای منتخب کمیته غرب: مسعود آذرنوش، مینا بهروزی،سلیمان سیگارچی،  جمال صابری، ابی صادقی، فهیمه صادقی، عباس ماندگار و سعید مدانلو

در اولین نشست کمیته ها رفقا بابک یزدی به عنوان دبیر کمیته شرق و عباس ماندگار به عنوان دبیر کمیته غرب انتخاب گردیدند.

لینک گوشه هایی از فعالیت اخیر دو کمیته را در زیر ملاحظه خواهید کرد.

کمیته شرق کانادا

کمیته غرب کانادا:

اینرا هم بخوانید

گرامیداشت اول مه توسط کارگران هفت تپه، بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه و بازنشستگان تامین اجتماعی اراک

۱ مه ۲۰۲۴: اطلاعیه ۳: کارگران هفت تپه و بازنشستگان کشوری و تامین کرمانشاه اول مه …