گزارش فارس از زلزله کوهبنان

فارس از زلزله کوهبنان گزارش می‌دهد آسیب زلزله به 14 مدرسه و 17 اثر تاریخی کوهبنان/نیاز به وسایل گرمایشی/تاکید استاندار کرمان بر توزیع سوخت رایگان بین زلزله‌زدگان

محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان گفت: در نخستین لحظات پس از زلزله ستاد بحران را برگزار کردیم و با تقسیم‌بندی نیازمندی‌های شهرستان را در نظر گرفتیم و با توجه به شواهد و عمق فاجعه دهستان جور، محله طالقانی و دهمیر را در اولویت خدمت‌رسانی قرار دادیم.

وی بیان کرد: در ابتدای امر تعدادی از اعضای ستاد بحران به مناطق روستایی اعزام شدند و با پیگیری به‌عمل آمده در کوتاه‌ترین زمان ممکن برق شهرستان وصل شد.

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: در نخستین فرصت نقاط خطرآفرین شهرستان شناسایی شد و از صبح امروز کار شناسایی منازل آسیب دیده مورد توجه قرار گرفت و کار توزیع چادر آغاز شد.

وی افزود: در حال حاضر وسایل گرمایشی مورد نیاز است.

2 هزار چادر آماده توزیع داریم

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: در نخستین لحظات نقاط مختلف شهرستان شناسایی شدند و در حال  حاضر 16 تیم فعالیت دارند و حدود 300 چادر تاکنون توزیع شده است.

وی ابراز داشت: 2 هزار چادر آماده توزیع داریم که تاکنون 290 چادر در دهستان جور توزیع شده و در حال حاضر 24 تیم و 120 نیرو در حال خدمت‌رسانی هستند.

توزیع چادرها باید به صورت مجتمعی اجرا شود

سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان گفت: در نخستین لحظه جلسه ستاد بحران استان تشکیل شد که در حال حاضر جور و بافت قدیم نیاز به خدمت‌رسانی دارند.

وی تاکید کرد: اکثر منازل دهستان جور تخریبی هستند لذا کار توزیع و نصب چادر ادامه دارد که در منطقه بافت قدیم چادر در محلی که امکان نصب باشد توزیع می‌شود.

آیت‌اللهی‌موسوی ابراز داشت: توزیع چادرها باید به صورت مجتمعی اجرا شود و در سطح شهر کوهبنان باید بازبینی انجام گیرد.

آسیب زلزله به 14 مدرسه در کوهبنان

محمد محسن‌بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در کوهبنان 54 مدرسه داریم که 14 مدرسه آسیب دیدند که حدود پنج مدرسه باید شیفتی اداره شوند.

وی اظهار کرد: باید با توجه به ظرفیت بنیاد برکت ساخت مدارس به آنها واگذار شود و مدارس شهرستان به مدت دو روز تعطیل شدند اما دانش‌آموزانی که امتحان نهایی دارند در آزمون خود  شرکت کنند و تعطیلی روزهای بعد به ستاد بحران شهرستان موکول شود.

محسن‌بیگی تصریح کرد: پس از زلزله مدارس و سالن‌های ورزشی کوهبنان برای اسکان مردم در نظر گرفته شد.

17 اثر تاریخی کوهبنان آسیب جدی دیده‌اند

محمود وفایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: حدود    300 اثر تاریخی در کوهبنان وجود دارد که 17 اثر آسیب جدی دیده‌اند و امکان دارد با بررسی روزهای آینده بر افرایش تعداد آسیب دیده افزوده شود.

رضا بنی‌اسدی فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: هفت تیم از راور به اتفاق تیم‌هایی از پلیس راه به‌منظور کنترل امنیتی وارد شهرستان شدند تا کنترل خروج اموال به دقت رصد شود.

وی ادامه داد: باید مردم را دعوت به همکاری کرد تا ضریب امنیتی شهرستان ارتقاء پیدا کند و خدمات به سهولت انجام شود.

باید سوخت رایگان برای گرمایش در اختیار مردم قرار گیرد

استاندار کرمان گفت: حدود سه زلزله بالا در استان داشتیم که بیشتر تخریب منازل را در بر داشت و تسهیلاتی هم دولت برای بازسازی منازل راور در نظر گرفت.

وی ابراز داشت: پس از زلزله کوهبنان کار شناسایی در حال انجام است لذا امشب حداکثر توزیع چادر صورت گیرد چون خانه‌ها اکثر آسیب جدی دیدند و ذخیره چادر هم باید مد نظر باشد.

علیرضا رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: برآورد خسارت در تمام زمینه‌ها باید مد نظر باشد و کار آواربرداری به سرعت انجام شود تا با ریزش برای مردم مشکلی ایجاد نشود و مردم وسایل زندگی خود را با نظارت در فضاهای عمومی نگهداری کنند و مساجد، مدارس، تکایا و دستگاه‌های دولتی در اختیار مردم باشند.

وی ادامه داد: بعد از توزیع چادر باید به سمت و سوی تولید کانکس برویم که حدود 4 هزار کانکس در حال حاضر در حال ساخت داریم که علاوه بر رفع مشکل مردم کار ذخیره هم انجام می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: باید سوخت رایگان برای گرمایش در اختیار مردم قرار گیرد و مسوولیت اطلاع‌رسانی در زمان حوادث با فرماندار شهرستان است تا اطلاع رسانی دقیق صورت گیرد.

رزم‌حسینی یادآور شد: مردم در جاهای امن در ساعات اولیه زلزله اسکان داده شوند و سعی کنیم توزیع چادر امشب در کوهبنان انجام شود تا آرامش مردم حفظ شود.

در این جلسه حاضران به تخریب دو واحد مرغداری، 270 رشته قنات و 34 حلقه چاه آب اشاره کردند.

اینرا هم بخوانید

آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در تهران

🔴 آزادی معلمان  بازداشت شده در تجمع روز معلم در #تهران 🔸خوشبختانه آقایان #مهدیفراحیشاندیز و …