گیتا حر از معترضان آبان‌ماه به ۶ سال زندان محکوم شد

گیتا حر، زندانی سیاسی در زندان قرچک ورامین توسط دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

گیتا حر، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه امسال در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. او نهایتا در تاریخ ۱۰ آذرماه ۹۸ با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه یکی از نهادهای امنیتی در تهران به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

گیتا حر نهایتا توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس و مجموعا به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

خانم حر نسبت به این حکم اعتراض نکرده است، با قطعی شدن حکم صادره اگر تخفیفی از بابت تسلیم به رای شامل حال او نشود از میزان کل محکومیت، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری از بابت اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت داخلی و خارجی” در خصوص وی اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات گیتا حر در تاریخ ۲۸ دی ماه ۹۸ در شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاد برگزار شد.گیتا حر، فرزند ایرج، متولد ۱۳۶۸ است.خانم حر هم‌اکنون در بند تازه تاسیس این زندان (باشگاه) بسر می‌برد.از هرانا

اینرا هم بخوانید

پلیس سایپری رژیم از برخورد با ۱۰۹ صفحه اینستاگرامی در استان آذربایجان غربی در اجرای “طرح نور” خبر داده

سایت حکومتی خبر آنلاین نوشت:مرکز سایبری سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی، تعداد ۱۰۹ …